به گزارش ایرنا، امیرحسین دوایی روز پنجشنبه در سومین همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان در یاسوج با موضوع نقش نخبگان در توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور باید بیش از پیش به دنبال کسب و کار با رویکرد فناوری اطلاعات باشند.
وی افزود: فناوری اطلاعات به عنوان یک علم جدید و دارای سابقه محدود به خدمت کسب و کار، اقتصاد و اشتغال آمده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: یکی از هدف گذاری های کلان و اصلی نخبگان و فرهیختگان کشور تمرکز لازم بر مبحث مهم فناوری اطلاعات و افزایش دانش و تجربه خود در این زمینه باشد.
دوایی عنوان کرد: توسعه مطلوب فضای کسب و کار، اقتصاد و اشتغال از طریق فناوری اطلاعات مستلزم تلفیق علم، دانش و تجربه نخبگان و فرهیختگان با سرمایه های افراد متمکن و سرمایه گذاران است.
وی ابراز داشت: چنانچه مقوله مهم فناوری اطلاعات در کشور مورد توجه جدی تری قرار گیرد می تواند نقش بسزایی در توسعه و بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار ایفا کرده و منجر به رشد اقتصادی شود.
وی گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده تعامل و همکاری لازم با تمامی استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه کسب و کار با رویکرد فناوری اطلاعات بوده و از نخبگان و فرهیختگان این استان نیز حمایت همه جانبه می کند.
دبیر اجرایی همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان نیز گفت: این همایش دارای چهار کارگروه زیرمجموعه شامل نفت و گاز، فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد، مدیریت و گردشگری و کسب و کار در حوزه آی.تی و آی.سی.تی است.
سید فرزاد نجات نیا اظهار داشت: فرهیختگان و دانشجویان شرکت کننده در این همایش پس از اتمام آن در کارگروه های مربوطه حضور یافته و مطالب لازم را از استادان فرامی گیرند.
وی افزود: باید از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات برای کمک به توسعه روزافزون کهگیلویه و بویراحمد استفاده بهتری شود.
دبیر اجرایی همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان بیان کرد: نقش نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تحقق چنین امر مهمی بی بدیل و انکارناپذیر است.
نجات نیا عنوان کرد: حدود یک هزار نفر از دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه های تهران تحصیل می کنند که یک ظرفیت مهم در زمینه نیروی انسانی است.
12 نفر از دانش آموزان پسر و دختر کهگیلویه و بویراحمدی دارنده رتبه های یک، 2 و سه رقمی کنکور سراسری سال جاری در این همایش با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.