به گزارش ایرنا، رسول سرایان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: گسترش فیبر نوری به‌عنوان یکی از مهمترین و برترین فناوری‌های حوزه ارتباطات با جدیت از سال گذشته در کشور آغاز شده است.
وی افزود: تا پنج سال آینده تار نوری جایگزین سیم‌های مسی در حوزه ارتباطی و مخابراتی کشور می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: تحقق این امر مهم فراهم کننده زیرساخت لازم برای توسعه روزافزون دولت الکترونیک در کشور خواهد بود.
سرایان عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران برای اتصال دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به شبکه فیبر نوری آمادگی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات در این استان توسط دولت یازدهم فراهم شده است.
سید موسی خادمی اظهار داشت: باید از این فرصت ارزنده برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغالزایی و رونق فضای کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد استفاده مطلوب‌تری شود.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق چنین امور مهمی نیازمند راهنمایی‌ها و کمک فکری مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
خادمی بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان وزارت ارتباطات در راستای ارتقای روزافزون جایگاه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه حوزه فناوری اطلاعات توجه ویژه‌ای به استان کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن قابلیت‌های چشمگیر طبیعی و انسانی توسط وزارت ارتباطات به‌عنوان یک استان آزمونه (پایلوت) در زمینه توسعه فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی انتخاب و معرفی شود.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: این استان توانایی مطرح شدن در کشور در زمینه فناوری اطلاعات تا چهار سال آینده را دارد.
وی افزود: انتظار می‌رود که مجوز ساخت و راه اندازی پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارت صادر شود.
زارعی بیان کرد: تحقق این امر مهم منجر به توسعه روز افزون فعالیت‌های مخابراتی، ارتباطی و فناوری‌های نو در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.