روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از محمدابراهیم الهی تبار در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه رازی کرمانشاه، با اشاره به جایگاه والای دانشگاه در جامعه افزود: دانشگاه به جهت نقش ویژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، همواره از نقشی محوری برخوردار بوده و مبدا و منشاء تحولات در جامعه بوده است.
او با اشاره به لزوم ارتباط دانشگاه و دستگاه های اجرایی، گفت: باید ارتباط معناداری میان دانش و تجربه با علم و اجرا رقم بخورد هرچند این رابطه کاربردی تر باشد عواید آن جامعه را در برخواهد گرفت و آن مدینه النبی که دوست داریم می تواند در این مسیر محقق شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه موتور محرکه جامعه است، اظهار کرد: اگر قرار باشد جامعه پویایی داشته باشیم باید دانشگاه ما پویا باشد و در همه زمینه ها و عرصه ها نقش آفرینی کند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برنامه ‌ریزی‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی باید با هدف رفع مشکلات در سطح جامعه صورت گیرد، افزود: ظرفیت‌های بزرگ علمی، فکری و تجهیزاتی که در مراکز علمی کشور موجود است باید در راستای حل مسائل جامعه به کار گرفته شود.
الهی تبار افزود: استادان، دانشجویان و مدیران پژوهشکده‌های مرتبط باید برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی برنامه ‌ریزی و فکر کنند و راهکارهای علمی به مسئولان اجرایی ارائه دهند و این گونه فعالیت ها با حمایت مدیریت ارشد استان همراه است.
وی با تاکید بر وجود ظرفیت های مادی و معنوی فراوان در استان اظهار داشت: سرمایه های اجتماعی و منابع انسانی از جمله ثروت های معنوی است که باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و با همدلی و همگرایی از ظرفیت سرمایه های اجتماعی و انسانی استان استفاده کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در جامعه تاکید کرد: کشوری که به دنبال توسعه است مردمانش باید با نشاط باشند و به همین دلیل همه باید تلاش کنیم نشاط و امید را در جامعه نهادینه کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام شعبانیه و روز جانباز و پاسدار گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هسته ها و گروه های امنیتی - نظامی حافظ انقلاب تشکیل و زمینه مناسب برای موجودیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراهم شد.
وی افزود: به همین منظور فرزندان خوب ملت که خود در پیروزی و حفظ انقلاب نقش داشتند، با هدایت حضرت امام (ره) در نهاد مقدس سپاه پاسداران حضور یافتند و اگر سپاه نبود الان جغرافیای کشور به گونه ای دیگر بود و در واقع به فرموده حضرت امام خمینی (ره) اگر 'سپاه نبود کشور نبود'.
او عنوان کرد: جنگ برای خیلی ها تمام شد اما برای جانباران و خانواده جانبازان تمام شدنی نیست و به همین دلیل وظیفه خودم می دانیم از جانبازان سرافراز و همسران جانباران قدردانی کنیم.
وی افزود: همسران جانبازان از نزدیک ترین افراد به جانبازان هستند که صدمه و آسیب جدی را متحمل شدند و به جرات می توان گفت که اجر اخروی همسرانی که در راه نگهداری از جانبازان دوران دفاع مقدس فداکاری ها می کنند، از یادگارهای آن دوران کمتر نیست.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت یکصد هزار دانشجو دارد که در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.
این استان 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و هشت سال نیز به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 9 هزار و 800 شهید، 20 هزار و 500 جانباز، یک هزار و 800 آزاده و 31 هزار ایثارگر نقش مهمی در پیروزی سپاه اسلام مقابل دشمنان بعثی ایفا کرد.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.