به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نخستین مجمع سلامت استان کرمانشاه که در روز دوم هفته سلامت در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، یکی از راهکارهای اجتماعی کردن سلامت را استفاده از پتانسیل و ظرفیت دستگاه های اجرایی در آگاه سازی پرسنل و مراجعه کنندگان آنها دانست.
الهی تبار با بیان اینکه امنیت و سلامت را 2حوزه با اهمیت و حساس هر نظام سیاسی افزود: امنیت و سلامت 2 حوزه که بیشترین آرامش خاطر شهروندان را فراهم کرده معرفی کرد.
الهی تبار بر اراده حاکمیت برای ارتقاء سطح سلامت جامعه تاکید کرد و طرح تحول نظام سلامت را در راستای برقراری عدالت سلامت و برخورداری آحاد جامعه در دسترسی هگانی به خدمات ارزان قیمت درمانی بهداشتی دانست.
این مقام مسئول نهادینه و اجتماعی کردن سلامت در جامعه را منوط به افزایش آگاهی و مسئولیت پذیری، مشارکت ساختارمندانه و فعالانه افراد جامعه و مسئولان دانست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه توسعه اقتصادی را در گروه سلامت جامعه برشمرد و از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خواست برای ارتقاء سلامت در استان یک سند سلامت با تعریف وظایف هر دستگاه و ارگانی تدوین کند.
الهی تبار، تقویت سازمان های مردم نهاد به عنوان رابط مردم و مسئولان را در راستای اجتماعی کردن سلامت در جامعه ضروری دانست و گفت: حفظ و ارتقاء سلامت باید در جامعه نهادینه و تبدیل به یک هنجار اجتماعی شود.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون در قالب 14 شبکه بهداشت و درمان و 13بیمارستان مربوط به دانشگاه در این استان 2 میلیون نفری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
3209/3303
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.