محمودرضا نیازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از وظایف حاکمیتی سازمان ملی استاندارد، نظارت بر اجرای استانداردهاست که این مهم با نظارت‌های مستمر بر فرآورده‌های واحدهای تولیدی زیرپوشش از طریق کنترل کیفیت خط تولید، نمونه ‌برداری و آزمون از فرآورده های آنها اجرا می شود.
وی در ادامه افزود: چنانچه محصول نمونه ‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد.
نیازی یادآوری کرد: در همین راستا نیز سال گذشته 61 پروانه کاربرد علامت استاندارد که امتیاز منفی کسب کرده بودند به حالت تعلیق و یا ابطال درآمد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: همچنین سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب واحدهای زیرپوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد، تعداد 60 پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید صادر شد.
وی گفت: این پروانه های علامت استاندارد در حوزه های صنایع غذایی و کشاوزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، خودرو و نیرو محرکه توسط اداره کل استاندارد کرمانشاه صادر شده است.
نیازی همچنین از تمدید 18 پروانه کاربرد علامت استاندارد دیگر برای واحدهای تولیدی استان خبر داد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اینکه علامت استاندارد نشانگر تعهد تولید کننده یا ارائه ‌کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است، خاطرنشان کرد: تولید، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.
هم اکنون در استان کرمانشاه حدود یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی فعال است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.