به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش کرمانشاه، به نامگذاری سال جاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری براساس ژرف نگری که دارند امسال را به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری کردند.
وی با بیان اینکه تحقق این شعار باید به عنوان چراغ راه در طول سال دنبال شود، ادامه داد: علاوه بر حمایت از کالای ایرانی بالابردن کیفیت نیز ضرورت دارد چرا که پرداختن به این امر موجب کاهش بیکاری و تثبیت اشتغال می شود.
رنجبر، از آموزگاران به عنوان پیشگامان توسعه و سازندگی یاد کرد و افزود: باید توجه به حوزه آموزش و پرورش بیش از گذشته شدت یابد چرا که تحقق این مقوله، نوعی سرمایه گذاری قلمداد می شود.
فرماندار کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم ادامه داد: امیدواریم با بسیج همگانی و همکاری ادارات مربوطه، هفته گرامیداشت مقام معلم در کرمانشاه به بهترین شکل ممکن برگزار شود که در همین راستا کمیته ویژه ای تشکیل خواهد شد.
به گفته رنجبر، شایسته است با توجه به جایگاه آموزگاران، ذهن مخاطبان و جامعه را به نقش ارزشمند این فرهیختگان معطوف کنیم.
وی به آمار ورود گردشگران نوروزی به کرمانشاه نیز اشاره کرد و یادآور شد: از 28 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی 233 هزار و 942 نفر در این شهرستان اقامت کردند که 15 هزار و 103 نفر از آنها در هتل ها و تاسیسات گردشگری و 218 هزار و 839 نفر دیگر نیز در سایر اماکن اسکان یافتند که در این میان استراحتگاه و اقامتگاه های آموزش و پرورش نقش اساسی داشتند.
فرماندار کرمانشاه، به افزایش 16 درصدی اقامت در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته نیز اشاره کرد.
ارائه برنامه های فرهنگی قابل اجرا برای مدارس توسط معاونت فرهنگی شهرداری، پیگیری ماده 16، تعیین وضعیت پنج پلاک آموزشی موجود در زیباشهر، افزایش بهره وری آموزشی و پرورشی در حوزه تحصیلی و کنکور، تکریم مقام معلم، تخصیص بودجه برای تهیه جوایز دانش آموزان منتخب مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر مباحث این جلسه بود.
یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در شهرستان کرمانشاه ساکن هستند.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.