علی محمد زوراند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که 232 میلی متر بارندگی داشتیم 33 درصد رشد و نسبت به دوره بلند مدت نیز هفت درصد کاهش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در سال زراعی جاری میانگین بارش های شهر کرمانشاه به 197 میلی متر رسید که نسبت به سال قبل که 183.5 میلی متر بود هفت درصد رشد اما در مقایسه با دوره بلند مدت 34 درصد کاهش نشان می دهد.
زوراوند در ادامه از پاوه به عنوان پر بارش ترین شهر استان در 6 ماه سپری شده از سال زراعی جاری یاد کرد و گفت: میانگین بارش ها در این نقطه به 601 میلی متر رسیده که 29 درصد نسبت به سال قبل و 15 درصد نسبت به دوره بلند مدت افزایش نشان می دهد.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: گواور با 536.3 میلی متر و دالاهو نیز با 410 میلی متر بارش به ترتیب در رده های دوم و سوم پربارش ترین شهرهای استان کرمانشاه قرار گرفته اند.
وی همچنین با بیان اینکه کمترین بارش سال زراعی جاری متعلق به شهر کرمانشاه بود، افزود: کنگاور با 217 میلی متر و حمیل با 219 میلی متر بارش در رده های دوم و سوم شهرهای کم بارش استان قرار گرفتند.
زوراوند در ادامه به بارش های امسال در مناطق زلزله زده استان نیز اشاره و اظهار کرد: از اول مهر تا 28 اسفند، ثلاث باباجانی با 378.4 میلی متر بارش که 44 درصد نسبت به سال قبل و 2 درصد نسبت به دوره بلند مدت رشد داشته، در صدر بارش های این مناطق قرار گرفته است.
معاون هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در گیلانغرب نیز 346 میلی متر بارندگی داشتیم که 57 درصد نسبت به سال قبل و 2 درصد نسبت به دوره بلند مدت با رشد بارش ها مواجه شدیم.
وی همچنین میانگین بارش های امسال سرپل ذهاب را نیز 324.6 میلی متر عنوان و اظهار کرد: بارش در این شهرستان که بیشترین آسیب را در جریان زلزله 21 آباد متحمل شد 94 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته اما در مقایسه با دوره بلند مدت چهار درصد کاهش نشان می دهد.
زوراوند در پایان اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین نیز امسال شاهد بارشی به مقدار 261.7 میلی متر بود که 101 درصد نسبت به سال قبل رشد و چهار درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.