علی محمد زورآوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 29.2 میلی متر بود 137 درصد رشد نشان می دهد اما در مقایسه با دوره بلندمدت شاهد کاهش 42 درصدی بارش ها هستیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش از شهرستان پاوه با 134.6 میلی متر اتفاق افتاده است که این مقدار بارش 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و 24 درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش نشان می دهد.
زورآوند افزود: روانسر با 113.4 میلی متر و دالاهو با 99 میلی متر بارش در رتبه های دوم و سوم شهرستان های استان از لحاظ بارشی در سال زراعی جاری قرار گرفته اند.
معاون هواشناسی استان همچنین میانگین بارش شهر کرمانشاه را در سال جاری 43.7 میلی متر عنوان و اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته که 9 میلی متر بوده 386 درصد رشد و در مقایسه با دوره بلند مدت 59 درصد کاهش نشان می دهد.
وی همچنین به بارش های مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش در دالاهو با 99 میلی متر و سپس ثلاث باباجانی با 87.3 میلی متر اتفاق افتاده است.
زورآوند خاطرنشان کرد: همچنین در گیلانغرب 80.8 میلی متر، در سرپل ذهاب 37.4 میلی متر و در قصرشیرین نیز 28.1 میلی متر بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون رخ داده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.