علی محمد زورآوند روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق اعلام های قبلی از امروز شاهد ریزش هوای سرد در منطقه خواهیم بود که تا صبح یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: این توده هوای سرد سبب می شود تا کمینه دمای شبانه در مناطق زلزله زده به نزدیک صفر حتی زیر صفر و در مناطق سردسیر به هفت تا 10 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.
زورآوند ادامه داد: دمای هوای امروز ثلاث باباجانی در گرمترین حالت به 11 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به منفی 2 درجه خواهد رسید، ضمن اینکه دمای فردای این شهرستان نیز بین 10 درجه بالای صفر و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در سرپل ذهاب نیز دمای هوای امروز بین 15 و 2 درجه بالای صفر و فردا نیز بین 14 درجه بالای صفر و صفر درجه سانتی گراد خواهد بود.
وی با بیان اینکه دمای هوای قصرشیرین طی روز جاری بین 16 و 3 درجه بالای صفر خواهد بود، گفت: برای فردا نیز پیش بینی می شود دمای روزانه حداکثر به 15 و دمای شبانه نیز به حداقل یک درجه بالای صفر برسد.
زورآوند در خصوص دمای هوای شهرستان گیلانغرب نیز گفت: امروز حداکثر دما به 15 و امشب حداقل دما به یک درجه بالای صفر و فردا نیز حداکثر دما به 14 و حداقل آن نیز در طول شب به منفی یک درجه می رسد.
وی گفت: خود شهر کرمانشاه نیز امروز حداکثر دمای آن به 12 درجه بالای صفر و امشب نیز به منفی پنج درجه می رود و فردا نیز حداکثر و حداقل دمای مرکز استان بین 9 درجه بالای صفر و هفت درجه زیر صفر خواهد رسید.

** میانگین بارش های استان به 42 میلی متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به میانگین بارش های استان در 72 ساعت اخیر اشاره و اظهار کرد: در این مدت بارش ها به حدود 42 میلی متر و در 24 ساعت گذشته به 6.8 میلی متر رسید.
وی همچنین به بارش ها در نقاط زلزله زده استان اشاره و اظهار کرد: بیشترین بارش از ثلاث باباجانی با 44.2 میلی متر گزارش شد، ضمن اینکه بارش های 24 ساعت گذشته این منطقه نیز 11.3 میلی متر بود.
زورآوند ادامه داد: در گیلانغرب نیز شاهد بارشی به مقدار 43.2 میلی متر بودیم که 6 میلی متر از بارندگی ها متعلق به 24 ساعت اخیر است.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین میانگین بارش های شهرستان سرپل ذهاب را نیز 22.4 میلی متر عنوان کرد و گفت: 9.4 میلی متر از بارش ها طی 24 ساعت اخیر اتفاق افتاده است.
وی میانگین بارش شهر کرمانشاه را نیز 3.2 میلی متر عنوان کرد و گفت: 6.3 میلی متر از این بارش ها متعلق به 24 ساعت گذشته است.
زورآوند خاطرنشان کرد: بیشترین بارش این سامانه از گواور با 85.4 میلی متر، پاوه با 72.2 میلی متر و دالاهو با 62 میلی متر گزارش شد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا 2 آذر) را 54.5 میلی متر عنوان کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با میانگین بارش های سال زراعی گذشته که 2.7 میلی متر بود بیش از 80 درصد رشد نشان می دهد.
وی گفت: در عین حال بارش های سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت 32 درصد کاهش نشان می دهد.
7458/3033 خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.