علی محمد زورآوند روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش های امسال در مقایسه با سال قبل 10 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 46 درصد کاهش نشان می دهد.
او با بیان اینکه بیشترین بارش امسال از ایستگاه گواور با 168 میلی متر گزارش شده است گفت: این بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برابر اما در مقایسه با دوره بلند مدت 30 درصد کاهش نشان می دهد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه افزود: پاوه با 164 میلی متر و روانسر با 135.6 میلی متر بارش نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.
وی از سومار با 31 میلی متر بارش به عنوان یکی از شهرهای کم بارش استان نام برد که چهار درصد نسبت به سال گذشته و 67.5 درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش بارش داشته است.
زورآوند ادامه داد: قصرشیرین با 34.8 میلی متر و سرپل ذهاب نیز با 47.6 میلی متر بارش در رده های دوم و سوم شهرهای کم بارش کرمانشاه قرار گرفته اند.
معاون هواشناسی استان در خصوص بارندگی های شهر کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 58.3 میلی متر باران در کرمانشاه باریده است، این در حالی است که میزان بارش این شهر در مدت مشابه سال قبل 82.4 میلی متر بوده است.
وی با بیان اینکه بارش های امسال شهر کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 60 درصد کاهش داشته است، گفت: کرمانشاه در ردیف پنجمین شهر کم بارش استان قرار دارد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.