به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان کرمانشاه که به موضوع بررسی وضعیت سند طرح آمایش توسعه استان اختصاص داشت، افزود: استان کرمانشاه با وجود بسیاری از ظرفیت ها و قابلیت ها برای توسعه اما جزء یکی از استان های کم برخوردار با نرخ بیشترین بیکاری در کشور است.
وی علت این توسعه نیافتگی کرمانشاه را ناشی از ناتوانی و ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی دانست و گفت: مدیران باید در کارگروه ها و جلسات توسعه حضور فعال و پررنگی داشته باشند و برای توسعه حوزه تحت مدیریتی خود برنامه و سند توسعه ارائه کنند.
وی با ابراز نگرانی نسبت به روند کُند تدوین طرح آمایش توسعه استان گفت: طولانی شدن این طرح باعث فرصت سوزی و تعلل دستگاه های اجرایی در راستای برنامه ریزی برای توسعه حوزه تحت مدیریت آنها می شود لذا باید هرچه سریع تر این طرح تدوین و به مرحله نهایی برسد.
وی با بیان اینکه پنج فصل اول این طرح تایید شده است، گفت: مهم ترین بخش این طرح برای توسعه استان سه فصل آخر آن است که راهکارها و خروجی تحقیقات توسعه استان است و این همان چراغ راه است که امیدوارم هرچه سریعتر در کارگروه های تخصصی به تصویب برسد.
استاندار کرمانشاه از تمام مسئولان و بویژه فرمانداران استان خواست در جذب تسهیلات اشتغال پرتلاش تر حاضر شوند و اگر فرمانداری نتواند سهم تخصیص یافته حوزه خود را جذب کند سهم آن شهرستان را به شهرستانی که فعال تر است داده می شود و به مردم نیز ابلاغ خواهد شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.