سید شهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : وضعیت اشتغال در سمنان چندان نگران کننده نیست و این استان اکنون در بین استان های کشور از نظر شاخص بیکاری در رتبه دوم قرار دارد.
وی اظهارداشت : سمنان در بخش صنعت و معدن از نظر زیرساختی مشکلات فراوانی دارد که باید دستگاه های اجرایی مسوول برای رفع این چالش در کوتاه مدت اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد : حدود سه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در یک سال گذشته به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شده که باید مسوولان دستگاه های اجرایی براساس شاخص و آمارها، ارزیابی کنند که تا چه میزان ،اجرای این طرح به افزایش اشتغال در استان انجامیده است.
استاندار سمنان تصریح کرد : معضل کمبود آب در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی سمنان برکسی پوشیده نیست و باید وزارت نیرو در بلند مدت اجرای طرح انتقال آب از سایر حوزه ها را به عنوان راهبردی حکیمانه برای رفع تنش آبی و مشکل زیرساختی برای اجرای طرح های اشتغال آفرین در استان مدنظر قرار دهد.
چاوشی ادامه داد : مسوولانی که انرژی و توان خدمت به مردم را ندارند باید از مسوولیت کنار بکشند و باید پذیرفت که بخش قابل توجه ای از مشکلات کنونی کشور و استان به دلیل بی کفایتی بعضی از مسوولان در گذشته است.
وی بیان داشت : تفکر جناحی و حزبی و منطقه گرایی استان سمنان را به شکوفایی اقتصادی نزدیک نمی کند بلکه اتحاد و همدلی اقشار جامعه، مردم و مسوولان می تواند سمنان را به عنوان استانی شاخص در بحث اشتغال آفرینی در سطح منطقه مطرح کند.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.