محمد رضا لعلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان سالجاری به 14 درصد رسید که در مقایسه با تابستان سال گذشته حدود 3.4 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: همچنین نرخ بیکاری تابستان امسال در استان اصفهان در مقایسه با فصل بهار سالجاری حدود 2.1 درصد کاهش یافته است.
لعلی با بیان اینکه میزان کاهش نرخ بیکاری استان اصفهان در مقایسه با متوسط کشوری بیشتر بوده است، توضیح داد: متوسط نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال 11.7 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش نشان می دهد در حالیکه این کاهش در اصفهان 3.4 درصد بوده است.
وی ادامه داد: متوسط نرخ بیکاری کشور در تابستان سالجاری در مقایسه با بهار امسال نیز 0.9 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان چندی پیش اعلام کرده بود که نرخ بیکاری در این استان بیشتر از متوسط کشوری است و قصد داریم تا آخر امسال این رقم را کاهش داده و به متوسط کشوری برسانیم.
رسول زرگرپور ورود مهاجران برای اشتغال به اصفهان را سبب افزایش نرخ بیکاری بیش از متوسط کشوری در این استان دانسته و گفته است: در درجه اول باید فرصت های شغلی موجود حفظ شود و سپس با بسته های حمایتی و برنامه های مختلف اشتغال جدید ایجاد کنیم.
استاندار اصفهان استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی و فعال کردن طرح های بزرگ عمرانی را از راهکارهای حل مشکل بیکاری برشمرده و از طرفی تصریح کرده است که نرخ مشارکت بانوان در این استان در کسب و کار به سرعت بالا رفته است.
زرگرپور همچنین اعلام کرده است که 90 هزار فرصت شغلی جدید در این استان تا پایان امسال در بخش های مختلف ایجاد خواهد شد.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون تن جمعیت دارد و با بیش از 9 هزار واحد تولیدی، یکی از صنعتی ترین استان های کشور محسوب می شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.