به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در دیدار مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با وی اظهار کرد: لازم است در ساخت و سازهای جدیدی که در مناطق زلزله‌ زده انجام می شود نظارت کافی از سوی متولیان امر صورت گیرد.
وی افزود: این نظارت ها باید به منظور رعایت اصول و مبانی مهندسی و ساخت اصولی واحدهای مسکونی صورت گیرد تا از وقوع خسارت ‌های سنگین در حوادث احتمالی پیشگیری شود.
آیت الله علما یادآور شد: حدود چهار ماه از واقعه زلزله مهیب 7.3 ریشتری استان کرمانشاه می گذرد و با توجه به اینکه کم کم به فصل گرما نزدیک می شویم لازم است اقدام جدی و فوری برای ایجاد سرپناه حادثه دیدگان صورت گیرد.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای کمک به زلزله زدگان همه دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند تا گره ای از مشکلات آن ها باز شود.
وی تصریح کرد: نه فقط در مناطق زلزله زده بلکه همه مردم استان کرمانشاه شایسته دریافت بهترین خدمات از سوی مسئولان هستند چرا که همراهی خود را با نظام و انقلاب بارها نشان داده اند.
آیت الله علما در پایان گفت: کرمانشاه در بسیاری از مسائل مانند بیکاری، فقر و سایر مشکلات اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد و همین موضوع می طلبد تا تلاش مسئولان مظاعف تر از همیشه باشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.