به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در ستاد اشتغال استان گفت: حدود پنج سال پیش نرخ بیکاری استان 16 درصد بوده است که این رقم هم اکنون 22 درصد است و علت اصلی این نتیجه عملکرد ضعیف برخی مدیران دستگاه های اجرایی است.
بازوند تاکید کرد که در پایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری در استان کرمانشاه باید به 14 درصد برسد و هر مدیری به تعهدش در میثاق نامه ایجاد اشتغال عمل نکند به منزله استعفایش تلقی خواهد شد.
وی افزود: برنامه ریزی برای اشتغال باید به گونه ای باشد که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جدید سهمی نیز از دپوی 145 هزار بیکار استان را نیز بردارد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد اشتغال سخت ترین کار یک مدیر است، افزود: میثاق نامه مدیران استان برای ایجاد اشتغال باید عملیاتی باشد چرا که افکار عمومی از ما انتظار دارد و اگر قول و قرارهای ما عملی نشود اعتماد مردم که سرمایه نظام است از بین می رود.
بازوند تاکید کرد که روی کاغذ شغل ایجاد نمی شود؛ او طرح سامانه گرمسیری و اثراتش در اشتغال استان را مثال زد و گفت: برای تکمیل این طرح هنوز هزار و 800 میلیارد تومان پول کم داریم و معلوم هم نیست از کجا باید تامین بشود.
وی افزود: برای این طرح پیش بینی شده که 62 هزار هکتار از اراضی دیم آبی می شود اما واقعیت چیز دیگری است و درصد قابل توجهی از طرح بر روی بهبود آبیاری متمرکز است.
او در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از حضور رهبر انقلاب در میان زلزله زدگان استان گفت: حضور ایشان در سرعت عمل دولتی ها خیلی نقش داشته است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه همه تمام قد پای کار بودند، افزود: در هیچ زلزله ای دولت تا این حد پای کار نبوده است.
بازوند همچنین از نمایندگان مجلس بابت تصویب برداشت 600 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به واحدهای صنعتی، صنفی و کشاورزی خسارت دیده استان تشکر کرد.
او ابراز امیدواری کرد که مدیران با این بودجه ها بتوانند زلزله را به فرصتی برای پیشرفت استان کرمانشاه تبدیل کنند.
استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله اخیر 15 هزار و 500 واحد مسکونی 100 در صد تخریب شده اند که علاوه بر 20 میلیون ریال کمک بلاعوض به هر خانوار 100 میلیون ریال وام قرض الحسنه خرید کالا پرداخت خواهد شد که رقمی بالغ بر هزار و 500 میلیارد ریال خواهد شد.
بازوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آثار زلزله در دیگر شهرستان های اورامانات نیز گفت: اگرچه دامنه تخریبهای ناشی از زلزله اخیر در شهرستان جوانرود نسبت به برخی شهرستانهای دیگر، کمرنگ تر بوده است، اما بر اساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته، مردم آسیب دیده این شهرستان و نیز شهرستانهای پاوه و روانسر بر مبنای نظر کارشناسی از کلیه امکانات و تسهیلات درنظر گرفته شده برای زلزله‌زدگان استان بهره مند خواهند شد.
زلرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.