به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فرخ زاد روز یکشنبه در حاشیه آغاز بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب، از انتخاب استان قزوین به عنوان معین بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب خبر داد و افزود: از نخستین ساعت وقوع زلزله اخیر، گروه های امدادی این استان به شهرستان گیلانغرب اعزام شدند.
وی اظهار کرد: با ورود گروه های امدادی، کار آواربرداری و ساخت واحدهای آسیب دیده گیلانغرب در دستور کار قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: تمام امکانات و تجهیزات فنی این استان با بسیج ماشین آلات دستگاه های اجرایی به منطقه اعزام شد و امروز کار بازسازی آغاز شد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز گفت: سه هزار و 700 واحد مسکونی روستایی این شهرستان در جریان زلزله اخیر تخریب و یا دچار آسیب جدی شده است.
فرهاد همتی بیان کرد: در برآورد اولیه، سه هزار واحد مسکونی روستایی گیلانغرب صد درصد تخریب شد که با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود تلاش می شود در کمترین زمان ممکن، کار بازسازی به اتمام برسد و مشکل اسکان دائم آسیب دیدگان رفع شود.
وی اظهار کرد: همچنین در جریان زلزله اخیر 15 درصد برابر با 500 واحدهای مسکونی شهر گیلانغرب دچار آسیب جدی شده است.
وی گفت: با پایان کار امداد رسانی، اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان با استفاده از واحدهای آماده در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است که ظرف هفته آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.