فرید حق پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گمرک پرویزخان با رصد اطلاعات کالاهای ترانزیتی و کنترل هوشمند این اطلاعات، به یک محموله ترانزیتی تخمه آفتابگردان مشکوک و اقدام به بررسی پلمب این محموله از یک دستگاه کامیون کردند.
وی اظهار کرد: ماموران گمرک پرویزخان با اطمینان از ثبت اطلاعات دقیق این محموله در سامانه جامع گمرکی، اقدام به فک پلمب و بازررسی کامل محتویات داخل کانتینر کردند که در این بازرسی مشخص شد قسمت های جلویی حاوی تخمه آفتابگردان بوده اما در ردیف های انتهایی این محموله کیسه های حاوی پوسته پسته به جای تخمه آفتابگردان جاسازی شده است.
مدیر گمرک مرز رسمی پرویزخان بیان کرد: در این محموله که از مبدا قرقیزستان به قصد صادرات به عراق ارسال شده بود، قاچاقچیان کیسه های تعویض شده را به شکل ماهرانه ای در میان کیسه های محموله اظهار شده، جاسازی کرده بودند که این کیسه ها با کیسه های پوست پسته به وزن 20 تن جایگزین شده بودند.
حق پناه گفت: ماموران گمرک پس از اطمینان به قاچاق بودن محموله اقدام به توقیف کامیون و تشکیل پرونده قاچاق کردند و راننده برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با شمال عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
مرز پرویزخان به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد و حدود هفت هزار تن به صورت مستقیم از محل فعالیت در این مرز رسمی ارتزاق می کنند.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان روانه مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور می شود.
پرویزخان از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار کشور همسایه دارد و بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.