'سعید احمدآبادی' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پنج درصد نیز وزن صادرات از این گمرک افزایش دارد، اظهار کرد: امسال بیش از 126 هزار و 410 تن محصولات غیرنفتی از گمرک کیله صادر شده و این در حالی است که این میزان در سال گذشته 118 هزار و 641 تن بود.
احمد آبادی گفت: سیمان فله و پاکتی، مواد شوینده، پوکه معدنی، مصنوعات پلاستیکی، فلزی و شیشه ای از عمده صادرات در بخش صنعتی و همچنین میوه و صیفی جات در بخش کشاورزی از صادرات گمرک کیله هستند.
وی بیان کرد: محصولاتی که از گمرک کیله صادر می شوند عمده محصولات کارخانجات ارومیه و بوکان و همینطور استان های همجوار هستند که بیشتر به کشور عراق صادر می شوند.
به گزارش ایرنا، از سال 82 گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولید کنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد.
این گمرک با داشتن فاصله 20 کیلومتری به 'قلعه دیزه' اولین شهر در اقلیم کردستان عراق نزدیکترین گمرک با کشور عراق به شمار می رود.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.
مهمترین اخبار کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان رابه صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.