سروان قدرت اله نوری تبار روز سه شنبه به خیرنگار ایرنا افزود: متاسفانه امروزه آیین چهارشنبه آخر سال با پیرایه های خرافی و تحریف دستخوش تغییر شده و هرساله در روزهای پایانی سال شاهد بروز حوادث ناگواری همراه با صدمات جانی و خسارت مادی هستیم.
وی اظهار داشت: پلیس با شادی و نشاط شهروندان که در چارچوب قانون و معیار اخلاق اسلامی و به دور از هرگونه مزاحمت و خشونت باشد، مخالف نیست اما گاها افرادی به بهانه شادی و نشاط برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند و موجب برهم زدن آسایش و امنیت عمومی می شوند که پلیس بنابر قانون و با اقتدار با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم عمومی برخورد خواهد کرد.
معاون اجتماعی انتظامی جوانرود خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که هیجان مثبت نوجوانان و جوانان باید تخلیه شود و این تخلیه هیجانی بایستی به طرز معقولانه و به دور از هیاهو و جنجال باشد و زمینه مناسب برای تخلیه هیجان فراهم شود اما پلیس بنا بر وظیفه ذاتی و قانونی اش از هرگونه تحرکات مخاطره آمیز که موجب تعرض به جان و مال مردم شود کوتاهی نخواهد کرد.
سروان نوری با اشاره به حوادث ناگواری از قبیل نقص عضو و یا فوت افرادی در چهارشنبه آخر سال که بیشتر آنان از قشر کودکان و نوجوانان هستند، از خانواده‌ها خواست تا ضمن کنترل و نظارت بر فرزندان خود، آنها را از خطرات مواد منفجره و آتش‌ زا آگاه کرده و از بازی با چنین مواد خطرناکی برحذر دارند.
وی همچنین از خانواده ها خواست تا ضمن مدیریت بر رفتار فرزندان خود اجازه ندهند در معابر عمومی آتش بیافروزند و موجب انسداد کوچه و خیابان شوند و با ایجاد سر و صدای ناشی از مواد محترقه موجب مزاحمت برای شهروندان به ویژه افراد بیمار و سالمندان شوند.
معاون اجتماعی جوانرود، لازمه هم افزایی و همکاری با پلیس و خودروهای امدادی اورژانس و آتش نشانی را مورد تاکید قرار داد و گفت در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش مواد محترقه و یا مزاحمت و قانون شکنی بلافاصله مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس گزارش نمایند.
سروان نوری یادآورشد: متاسفانه سال گذشته در شهرستان جوانرود بر اثر استفاده از مواد محترقه 2 نفر بشدت آسیب دیده و دچار نقص عضو شدند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.