به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ منصور نورآبادی روز دوشنبه با بیان اینکه فروش و نگهداری مواد محترقه و منفجره دراستان ممنوع است، اظهار کرد: فروش و نگهداری مواد محترقه و منفجره ممنوع بوده و تمهیدات امنیتی در ارتباط با فروشندگان این مواد و برخورد پلیس با آن ها دراین ایام آخر سال تشدید می‌شود.
وی افزود: صنوف توجیه شده‌اند تا از فروش و عرضه مواد اولیه محترقه، منفجره و همچنین خرید و فروش هرگونه مواد محترقه وارداتی قاچاق، صنعتی یا دست‌ساز خودداری کنند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت فرماندهی انتظامی خوزستان تاکید کرد: به تمام مغازه های رنگ فروشی، خرازی ها، سوپرمارکت ها و انباردارها در استان تاکید شده که حق نگهداری مواد متحرقه و آتش زا ندارند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون به 12 واحد صنفی متخلف اخطار تعطیلی داده شده، اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلفی در این زمینه برابر قانون اقدام می‌شود و مالکان انبارهایی که محل خود را به نگهداری و تولید این نوع مواد تبدیل کنند با پلمب و ابطال دائمی‌ جواز مواجه خواهند شد.
سرهنگ نورآبادی گفت: با توجه به حوادث تلخ سال های گذشته پلیس نظارت بر اماکن خوزستان با جدیت بیشتری نسبت به اقدامهای پیشگیرانه درروزهای پایانی سال جاری اهتمام دارد.
وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده و هماهنگی کامل بین دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی وضعیت مطلوبی در حوزه‌های قضایی خوزستان شاهد هستیم، افزود: عزم دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان جدی است.
رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان افزود: حوادث ایام آخر سال بسیاری از عزیزان و فرزندان خانواده ها را در یک شب تحت عنوان چهارشنبه آخرسال به کام مرگ کشانده یا دچار نقص عضو کرده است.
وی با اشاره به غیراستاندارد بودن مواد آتش زایی که به صورت قاچاق توسط برخی افراد سودجو وارد‌ کشور و استان می شود، گفت: ما از ماه ها قبل با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان اصناف و اتحادیه های مرتبطه با موضوع چهارشنبه آخرسال ضمن توجیه مسئولان امر و تنظیم صورت جلسات اداری ،تمهیدات امنیتی با همکاری مساعد صنوف به عمل آمده است .
سرهنگ نورآبادی از شهروندان خواست درصورت مشاهده تحرکات مشکوک و موارد تخلف در سطح صنوف با شماره 33730358 تماس گرفته و گزارشات خود را به پلیس اعلام کنند.
وی ادامه داد: با بالابردن آگاهی مردم کاهش چشمگیری در وقوع جرائم رخ می‌دهد چرا که آموزش بهترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم است.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.