به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا قادر قادری روز دوشنبه در همایش تکریم روحانیون شهرستان پاوه در سرسرای اجتماعات ارشاد اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از صبر، استقامت و همراهی مردم این شهرستان با مسئولان و نظام قدردانی کرد.
او از تمام کسانی که با قلم و قدم و حضور خود در پاسداری از انقلاب و حفظ نظام اسلامی، ایجاد امنیت و ترسیم راه اعتدال و میانه روی و دعوت به وحدت و همدلی تلاش کردند، قدردانی نمود.
امام جمعه پاوه به تاریخ و عمر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در 39 سال گذشته، مملکت و دیار ما اورامانات به خاطر مرزی بودنش، شاهد حضور و تولد صدها و بلکه هزاران فتنه و آشوب بوده است.
ماموستا قادری افزود: مردم آگاه و همیشه در صحنه ما در تمام میدان ها با بصیرت و هوشیاری، آبرومندانه از این فتنه ها گذر کردند.
امام جمعه پاوه به چهار حادثه و رویداد از جمله زلزله استان کرمانشاه، همه پرسی اقلیم کردستان عراق، اعتراضات خیابانی کشورمان و 22 بهمن در چهار ماه اخیر اشاره کرد و گفت: مردم پاوه و اورامانات در این حوادث و رویدادها نیز سرافراز و سربلند بیرون آمدند.
وی تصریح کرد: مردم، روحانیت، مسئولان و ارگان ها و نهادهای ما در هر چهار رخداد آبرومندانه عمل کردند.
ماموستا قادری افزود: روحانیت ما در هر گفتار و کردار که وحدت شکن بوده و وحدت شکن باشد، در حد توان و امکان ایستاده و بعضا به بزرگان نظام توسل کرده اند.
امام جمعه پاوه با اشاره به سناریو سران استکبار در اواخر سال 59 مبنی بر اختلاف بین شیعه و سنی به منظور مقابله با انقلاب اسلامی گفت: پیام حضرت امام (ره) در آن برهه مبنی بر ضرورت وحدت شیعه و سنی نشان داد روحانیت سنی و شیعه و رهبران این نظام آگاه هستند.
ماموستا قادری تصریح کرد: آنچه در یمن و سوریه می گذرد همان نفاقی بود که اواخر سال 59 کسینجر وزیر خاجه وقت امریکا آن را ترسیم کرد که ظاهرا ایران دچار آن نشد اما مردم عراق، سوریه و یمن به آن گرفتار شدند.
امام جمعه پاوه یادآوری کرد، درعصری که ما زندگی می کنیم، محراب های مساجد، روحانیون و علمایی را لازم دارند که مجهز به پنج سلاح علم و دانش، اخلاق، ایمان به هدف، اعتدال و میانه روی و زمانه شناسی باشد.
وی افزود: اگر در این عصر که هر رسانه ای را که رصد می کنیم، جنگ و خونریزی و مشکلات است، هوشیار نبوده و به این پنج اسلحه مجهز نباشیم، قطعا ما هم در آینده مشکل خواهیم داشت.
امام جمعه پاوه با اشاره به اهمیت مرز شوشمی در منطقه اورامانات خطاب به مسئولان گفت: اجازه ندهید مرز شوشمی بسته شود، چرا که مردم ما فقیر هستند و از طریق کوله بری از این مرز امرار معاش می کنند.
در این همایش فرمانده قرارگاه نجف، فرماندار و جمعی از مسئولان پاوه و ائمه جمعه و روحانیون این شهرستان حضور داشتند.
در این همایش گروه های مولودی خوانی به اجرای برنامه پرداختند.
7448/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.