رضا محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت بحران استان و ادارات عضو ستاد بحران به صورت مستمر و مکرر در ارتباط با بارندگی ها و احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیل اطلاع رسانی های لازم را انجام داده اند.
او گفت: از طریق صدا و سیما در بخش های خبری و به صورت زیرنویس و همچنین از طریق رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی های لازم به مردم شده و توصیه می کنیم مردم به این توصیه ها توجه جدی داشته باشند.
به گفته او، تاکنون 2 اخطاریه و 2 اطلاعیه در ارتباط با بارش باران و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در استان منتشر شده و به اطلاع مردم رسیده است.
وی اظهار کرد: این اطلاعیه ها و اخطاریه ها به تمام فرمانداری ها، بخشداری ها، نیروهای امدادرسان و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی به وضعیت زلزله زدگان استان نیز اشاره کرد و گفت: براثر بارش های شدید چند روز اخیر، آب وارد برخی از چادرها شده که با تلاش نیروهای هلال احمر چادرها را جابجا کردیم و امکانات مورد نیاز از جمله پتو، نایلون و دیگر امکانات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه بارش ها همچنان ادامه دارد، گفت: نیاز به همراهی و همکاری مردم در کاهش میزان حوادث و خسارت ها در استان هستیم.
او همچنین با بیان اینکه بارش های بسیار خوبی در چند روز اخیر در استان داشته ایم و اکنون نیز ادامه دارد، افزود: سطح جاده ها اکنون لغزنده است و به مردم توصیه می کنیم از مسافرت های غیرضروری و تردد در جاده ها خودداری کنند.
وی همچنین تاکید کرد مردم در صورت مسافرت حتما خودرو خود را کنترل کنند و امکانات گرمایشی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به دلیل بارش های شدید اغلب رودخانه ها طغیان کرده و احتمال وقوع سیل وجود دارد، از مردم خواست در مسیر رودخانه ها اتراق نکنند.
وی به دامداران استان نیز توصیه کرد دام های خود را در مسیرهای سیلابی و رودخانه ها مستقر نکنند.
او به تلف شدن 40 راس دام در روستای 'بیوند سفلی' از توابع بخش کلاشی شهرستان جوانرود در روز گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک منزل مسکونی نیز در روستای ' چمن گلین' گیلانغرب به دلیل سقوط سنگ تخریب شد و مردی حدود 32 ساله نیز بر اثر این حادثه فوت کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه اکنون اکیپ های هلال احمر، راهداری و پلیس راه اکنون در سطح استان در حال آماده باش هستند و مستقر شده اند.
محمودیان به حضور خود در شهرستان های غربی استان اشاره کرد و افزود: تمام مسایل و مشکلات مردم را زیر نظر داریم و تلاش می کنیم مردم در اثر بارندگی دچار مشکل نشوند.
بارش باران از 2 روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده و براساس اعلام اداره کل هواشناسی تا روز دوشنبه بارش ها ادامه دارد.
تاکنون به طور میانگین 90 میلیمتر باران در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.