مجتبی بیاتی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت570 هزار و 560مسافر در فرودگاه کرمانشاه جابجا شده است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 19 درصدی اعزام و پذیرش مسافر بوده ایم.
وی میزان بار جابجا شده توسط مسافرین در طول این مدت را نیز سه هزار و 551 تن اعلام کرد و گفت که در این بخش نیز شاهد رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.
بیاتی اظهار کرد: آمارها همچنین از رشد 14 درصدی پروازها،24 درصدی مسافر و 15 درصدی بار به ترتیب با 478 نشست و برخاست پرواز، 55 هزار و 441 اعزام و پذیرش مسافر و جابه جایی 299 تن بار در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.
فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه هاب منطقه غرب کشور با انجام بیش از 120 پرواز برنامه ای هفتگی به هفت مقصد پروازی داخلی نقش بسزایی در جابه جایی مسافران استان های غربی کشور را دارد.
فرودگاه قدیمی کرمانشاه ابتدا در محله ای بنام مرادآباد با یک باند خاکی در شرق شهر کرمانشاه قرار داشته که در سال 1350 به محل فعلی و در زمینی به مساحت 200 هکتار در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شده است.
در سال 1374 با خرید قسمتی دیگر از زمین های مورد نیاز، مساحت فرودگاه به 228 هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی جهت استفاده از هواپیماهای پهن پیکر تا ایرباس، از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی توسعه و تکمیل شد و همزمان با اقدام های فوق باند فرودگاه از طول 2 هزار و 700 متر به سه هزار و 400 متر و پارکینگ هواپیما از 12 هزار و 700 متر مربع به 38 هزار و 220 متر مربع توسعه یافته است.
فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه به عنوان مهمترین فرودگاه منطقه با مرکزیت غرب کشور علاوه بر استان کرمانشاه قسمت اعظم نیازهای حمل و نقل هوایی مردم استان‌های همجوار (کردستان، ایلام و لرستان) و همچنین زائرین عتبات عالیات در کشور عراق را برآورده می‌نماید.
با توجه به عوارض زمینی منطقه غرب کشور و محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های منطقه، این فرودگاه به دلیل سایت یابی ممتاز و نصب تجهیزات ارتباطی و ناوبری مناسب مهم ‌ترین تامین کننده خدمات مسافری و بار هوایی در منطقه می‌باشد و در سال 86 با خرید هشت هکتار اراضی ضلع غربی، مساحت فرودگاه هم اکنون به 237 هکتار افزایش یافته است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.