هادی سلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته و جاری چند پرواز در استان لغو شد که تعدادی متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و تعدادی شرکت هواپیمایی ایران ایر بود.
وی بیان کرد: وظیفه ما ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل هوایی است و از ایر لاین ها انتظار داریم پاسخگوی مسائل مختلف با کارشان باشند تا توضیحات لازم را در اختیار مردم و مسئولان قرار دهیم.
وی یادآور شد: 2 فروند از هواپیماهای فوکر 100 شرکت هواپیمایی ماهان برای چک سالانه از خط پروازی خارج شده و تا اتمام چک و برگشت هواپیماهای یادشده به ناوگان، برخی پروازهای استان که در این برنامه گنجانده شده بود به دلیل کمبود ناوگان لغو شده است.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: چک های سالانه بستگی به نوع چک و هواپیما دارد و نمی توان زمان آن را تعیین کرد اما احتمال می دهیم از هفته آینده ( 9 دی ) پروازها به صورت نرمال و مانند روال گذشته در استان انجام شود.
وی عنوان کرد: برخی مواقع تعدادی از هواپیماها به دلیل کمبود قطعه یا فرارسیدن زمان چک و بازرسی زمین گیر می شوند و این اتفاق در تمامی فرودگاه های کشور طبیعی است.
سلامی افزود: امروز پروازهای مسیر مشهد - بیرجند - تهران و بالعکس و همچنین پرواز پنجشنبه زاهدان - بیرجند - تهران به دلیل تعمیر یکی از هواپیماهای 320 ایرباس (ایران ایر) لغو شد.
وی گفت: پرواز مسیر زاهدان و کیش به تازگی در فرودگاه بیرجند راه اندازی شده و انتظار می رود استقبال مردم و مسئولان از پروازهای جدید بیشتر شود زیرا در مسیر بیرجند - زاهدان تعداد مسافر بین 20 تا 25 نفر است که بسیار پایین است.
وی اضافه کرد: وقتی شرکت هواپیمایی مسیر را بررسی می کند مسیرهایی را که کمترین بلیط را فروخته اند، حذف می کند لذا استقبال کم مردم سبب می شود پروازها را از دست بدهیم.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی افزود: اینکه شنیده شده پرواز بیرجند - زاهدان قرار است لغو شود، در حد شایعه است و علیرغم تعداد محدود مسافران در حال رایزنی برای ادامه روند پرواز در استان هستیم.
وی گفت: استقبال مردم از پرواز کیش - بیرجند تاکنون مطلوب بوده ولی در حال ضعیف شدن است و باید به هر نحو مردم، مسئولان و دستگاه های اجرایی از این ظرفیت استفاده کنند تا شاهد لغو شدن این پرواز در استان نباشیم.
سلامی ادامه داد: تعداد پروازهای استان خراسان جنوبی طی سه سال گذشته با وجود کمبود ناوگان در کشور نسبت به سال های قبل از آن با 100 درصد افزایش از 22 پرواز رفت و برگشت به 42 مورد رسید.
وی گفت: اضافه شدن پروازهای مشهد، تهران، عتبات عالیات، کیش و زاهدان موفقیت های بسیار خوبی بود که با کمک مسئولان و تامین زیرساخت های فرودگاه محقق شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.