به گزارش جماران؛ کارشناسان نظامی روسیه علت احتمالی سقوط هواپیمای توپولوف 154 این کشور به مقصد سوریه در دریای سیاه را که پنجم دی ماه سال گذشته رخ داد و 92 کشته برجای گذاشت، تخلف خلبان از جهت گیری هوایی (آگاهی موقعیتی) اعلام کردند که به تصمیم اشتباه در هدایت منجر شد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه در این باره نوشت: در وزارت دفاع روسیه اعلام شد که کمیسیون بازرسی در جریان تحقیقات هیچ نقض قوانین در باره مسافران در سالن هواپیما، بخش بار و سوختگیری در فرودگاه شهر سوچی را ثبت نکرده است.
بنا به این گزارش، با وجود یافته ها، هنوز گذاشتن نقطه پایان در بازرسی دلایل بروز این سانحه هوایی زود است و ادامه تحقیقات 23 روز دیگر تمدید شده است.
به عقیده یکی از کارشناسان، احتمال می رود، وقتی هواپیما در وضعیت بحرانی قرار داشت، خلبانان تصمیم گرفتند با فلپ های بسته هواپیما را در زاویه 15 درجه هدایت کنند که قرار گرفتن در هوا به حالت فرود را ممکن می کند.
به گفته کارشناس هوانوردی، وقتی پس از سقوط لاشه هواپیما از زیر آب بیرون کشیده شد، فلپ ها بسته بود و در این حالت ممکن است، خلبان دوم بلافاصله پس از رسیدن به وضعیت مطابق با پرواز فلپ ها را بسته باشد که در این حالت سرعت صعود کاهش یافته است، اما این موضوع برای هواپیماها با بار زیاد عادی است.
هواپیمای توپولوف 154 وزارت دفاع روسیه که با 92 سرنشین از جمله 64 عضو گروه موسیقی نظامی ملی آلکساندروف و 9 کارمند شبکه های تلویزیونی برای شرکت در جشن آغاز سال 2017 نظامیان روسی راهی استان لاذقیه سوریه بود، پس از سوختگیری در دریای سیاه نزدیک سوچی سقوط کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.