قاضی محمد بخشی محبی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 400 زائر که از مشهد توسط یک شرکت غیرمجاز عازم عراق شدند هم اینک در آن کشور دچار مشکلات زیادی شده و امکان برگشت ندارند.
وی بیان کرد : تعدادی از بستگان این زائران از دیروز به دادسرا مراجعه و خواستار رسیدگی به موضوع شده بودند.
بخشی محبی خاطرنشان کرد : شرکت مربوطه دارای پرونده دیگری نیز در این خصوص بوده لذا پرونده کیفری برای آن تشکیل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی مشهد ادامه داد : به دلیل بدهکاربودن این شرکت به هتلهای نجف و کربلا روادید زائران ایرانی را به آنها برگشت نمی دهند و امکان برگشت مسافران وجودندارد.
بخشی محبی افزود : طبق قانون کنوانسیون روابط کنسولی اتباع خارجی در خارج از کشور تحت حمایت کنسولگری هستند لذا کنسولگری ایران و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط باید شرایط خوبی را برای ساماندهی و رفع مشکل زائران در عراق فراهم کنند تا اعتبار ایرانی حفظ شود.
وی با اشاره به ورود استانداری خراسان رضوی به این قضیه ، گفت : خوشبختانه هم اکنون زائران ایرانی سرگردان در عراق از وضعیت خوبی برخوردار هستند.
بخشی محبی تاکید کرد : با شرکتهای زیارتی غیرمجاز باید به شدت برخورد کرد تا دوباره هم وطنان در خارج از کشور سرگردان نشوند.
طبق اعلام جواد شاد مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی مسئول یک کاروان غیرمجاز 400 زائر را از مشهد به عراق منتقل کرده اما هزینه های هتل و بلیت هواپیما آنها را پرداخت نکرده و هم اینک متواری است.
از ابتدای امسال 20 هزار نفر در قالب 500 کاروان از خراسان رضوی به عتبات عالیات در کشور عراق اعزام شده اند.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.