عثمان ویسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دبستان یوسف صدیق روستای زالواب در بخش مرکزی شهرستان روانسر از جمله مکان هایی بود که در زلزله شامگاه 21 آبان ماه جاری خسارت های زیادی به آن وارد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به غیرقابل استفاده بودن این فضای آموزشی دانش آموزان به شیفت مخالف منتقل شده و در دبیرستان شهید شیری مشغول فراگیری علم و دانش بودند و فعالیت آموزشی و پرورشی مدرسه از سر گرفته شد.
مدیر آموزش وپرورش روانسر اضافه کرد: خوشبختانه با همت 28 نفر از خیرین و نیکوکاران برنامه نویس بازی های موبایلی که تولیدات آنان در کافه بازار تهران عرضه می شود کار تخریب و بازسازی دبستان یوسف صدیق روستای زالوآب آغاز شد.
ویسی با اشاره به این که قرار است مدرسه روستا در سه کلاس درس بازسازی شود، ادامه داد: هزینه‌ احداث مدرسه که شامل ساخت بنای آموزشی، حفر سه حلقه چاه، محوطه‌ سازی و احداث دیوار می باشد، 2 میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.
وی با تقدیر از خیران و مدرسه سازان به ویژه خیرین کافه بازار تهران در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش گفت: به گفته مجریان طرح پیش بینی می شود تا پایان تابستان 97 این پروژه تحویل آموزش و پرورش شود.
مدیر آموزش و پرورش روانسر اظهار داشت: با امضای توافقنامه‌ سه جانبه میان کافه ‌بازار و توسعه ‌دهندگان مشارکت کننده در کمپین 'زنگ امید' با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه، پروژه‌ احداث مدرسه‌ تخریب‌ شده‌ روستای زلزله‌زده‌ زالوآب در شهرستان روانسر احداث می شود.
دبستان یوسف صدیق روستای زالواب بخش مرکزی شهرستان روانسر 54 دانش آموز دختر و پسر دارد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
مین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.