به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در هفتادمین کارگروه ستاد تسهیل استان با موضوع بررسی موانع واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: از محل صندوق توسعه ملی و طرح اشتغال مناطق روستایی مبلغ 15هزار میلیارد ریال نیز برای بازسازی و کمک به اشتغال مناطق زلزله زده کرمانشاه در نظر گرفته شده که تاکنون پرداخت نشده است.
او از مدیران دستگاه های مربوطه خواست جذب این اعتبارات را از طریق وزارت خانه های مطبوع پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه نباید فرصت بازسازی و نوسازی مناطق زلزله از دست داد، افزود: تولید کنندگان نیز تا رسیدن تسهیلات بانکی به فعالیت تولید بپردازند و مصالح مورد نیاز ساخت و ساز در مناطق زلزله زده را تامین کنند.
استاندار کرمانشاه در ادامه به خسارت 460 میلیارد ریالی 46 واحد تولیدی شهرک صنعتی سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: این واحدهای تولیدی تا 2 سال از پرداخت بیمه کارگرانشان معاف هستند.
وی در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد واحدهای تولیدی واقع در شهرک های صنعتی نواحی اطراف شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی مشمول معافیت 2 ساله مالیاتی شوند.
وی اضافه کرد: دولت به تولیدی های که 50 درصد تخریب داشتند از پرداخت مالیات سال های 95 و 96 معاف کرده است.
وی همچنین از شرکت آب منطقه ای کرمانشاه خواست مجوز بهره برداری شن و ماسه حاشیه رودخانه ها برای شرکت ها و تولیدی های مصالح ساختمانی خارج از استان به غیر از بنیاد مسکن را صادر نکند.
وی در ادامه این جلسه از مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز خواست مصوبه و تعهد وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مورد ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شهر سرپل ذهاب را پیگیری نماید.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/3033 خبرنگار: عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.