رشید جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر اینکه دامپروری از اصلی ‌ترین طرح‌های اشتغال خانوارهای مددجو است که در زلزله اخیر خسارت بسیاری ‌دیده است، افزود: 2 هزار و 100 فضا و مکان نگهداری دام خانوارهای مددجو در ‌زلزله کرمانشاه خسارت دیده و حدود پنج هزار رأس دام سبک و سنگین نیز تلف ‌شده‌ است.
وی اظهار کرد: کمیته امداد به‌ منظور جبران خسارت‌های اولیه و همچنین ایجاد فضای موقت دامی برای از سرگیری فعالیت‌های دامپروری مددجویان تحت حمایت این نهاد، 15 میلیارد ریال اعتبار به این فعالیت‌ها اختصاص داده است.
جلیلیان با یادآوری اینکه زلزله اخیر، 170 میلیارد ریال به 2 هزار و 724 طرح اشتغال مددجویی در این استان خسارت وارد کرده، اعلام کرد: کمیته امداد برای جبران خسارت‌های وارده به سایر طرح‌های اشتغال مددجویان مناطق زلزله ‌زده پرداخت کمک بلاعوض را در دستور کار خود قرار داده است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
هم اکنون 68 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.