به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در دیدار با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان که در استانداری کرمانشاه اظهار داشت: 39 هزار واحد مسکونی خسارت دیده استان باید دوباره ساخته و 55 هزار واحد مسکونی نیز باید تعمیر شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این برای تکمیل زیرساخت های آسیب دیده نیز هزار و 241 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
بازوند در ادامه گفت: متولیان بخش تولیدی استان کرمانشاه هم در زلزله اخیر برای همدردی با هم استانی های خود زحمات بسیاری کشیدند که جای تقدیر دارد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید از فرصت زلزله برای پیشرفت استان استفاده کنیم، گفت: باید در ساخت و ساز مناطق زلزله زده و استفاده از این فرصت سرعت عمل خود را بالا ببریم و بعد از 18 ماه به هدف نهایی خود برسیم.
بازوند تاکید کرد: سختی ساماندهی زلزله یعنی اسکان اضطراری و بحث های امداد و نجات به خوبی طی شده است.
وی با بیان اینکه تمام توان کشور برای کمک به زلزله زدگان به پای کار آمد و در بحث امداد و نجات رکوردی بزرگ زده شد، اظهار داشت: در زلزله های رودبار و منجیل بازگشایی راه ها 72 ساعت طول کشید اما در کرمانشاه به فاصله چند ساعت تمام راه ها باز شد.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: بخش تولیدی استان می تواند بهترین استفاده را از زلزله داشته باشند و به داد هموطنان برسند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.