به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری بود که در این کارگروه، استاندار کرمانشاه از کم سابقه بودن 2 مورد از کمک های دولت در خصوص پرداخت کمک بلاعوض برای مزارع پرورش ماهی آسیب دیده و همچنین کمک به هشت هزار و 800 واحد سنتی دامداری روستایی خبر داد.
هوشنگ بازوند همچنین خواستار جذب هرچه سریعتر تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به واحدهای صنعتی و کشاورزی آسیب دیده کشور اختصاص یافته شد و افزود: از محل این صندوق 1.5 میلیارد دلار تسهیلات در بخش اشتغال روستایی درنظر گرفته شده که به تازگی 15 هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه باید بتوانیم حداقل 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ابلاغ شده را برای کمک به واحدهای آسیب دیده کشاورزی و صنعتی جذب کنیم.

**شناسایی 5500 کالای فاقد استاندارد در استان کرمانشاه
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه دی ماه، نزدیک به 5500 قلم کالای فاقد استاندارد که واحدهای صنفی اقدام به توزیع آن ها می کردند، شناسایی شده است.
محمودرضا نیازی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر هفت هزار و 500 مورد بازرسی در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده از واحدهای صنفی در استان کرمانشاه انجام شده است.
وی در پایان اظهار کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد روی بسته بندی کالا به سامانه پیامکی 10001517، اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517 در جریان قرار داده تا با متخلفان مربوطه برخورد قانونی شود.

**برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی
مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مردم و مسئولان شامگاه شنبه در تالار زیتون این شهر برگزار شد.
غلامعلی رجایی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم که به همت حزب توسعه کرمانشاه برگزار شد، گفت: هاشمی مانند 2 بازوی نیرومند برای مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) و همچنین جامعه با توجه به پایگاه اجتماعی اش عمل می کرد و بدون هیچ ترس و تردیدی مشکلات جامعه را منتقل و راه حل پیشنهاد می داد.
وی، هاشمی رفسنجانی را منشاء کارهای بزرگی همچون تلاش برای اتمام جنگ، ساخت مترو برای شهر پرترافیک تهران، راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت همه جانبه از گفت و گو و برجام دانست.

**صادرات 519 میلیون دلاری کالا از گمرک کرمانشاه
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد 27 درصدی صادرات گمرک کرمانشاه در 9 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 519 میلیون و 483 هزار و 650 دلار کالا به وزن یک میلیون و 443 هزارو 92 تن از گمرک کرمانشاه اظهار و صادر شده است.
خلیل حیدری افزود: در این مدت گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در این مدت 670 میلیون و 913 هزار و 860 دلار کالا با وزن یک میلیون و 839 هزار و 729 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.

**بیشتر بازداشتی‌های ناآرامی های اخیردر استان آزاد شدند
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: تعداد زیادی از بازداشت ‌شدگان در جریان ناآرامی های اخیر در این استان با تعهد آزاد شده اند اما برخورد با سرشاخه ها جدی‌ خواهد بود.
محمدحسین صادقی در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که به مقدسات دینی توهین کرده و حسینیه بیت العباس واقع در پارک معلم شهر کرمانشاه را آتش زدند، شناسایی و بدون اغماض به اشد مجازات محکوم می‌شوند.
در هفته گذشته تجمع های غیرقانونی در میدان آزادی و منطقه 22 بهمن کرمانشاه برگزار شد که طی آن به بانک ها و اموال دولتی خسارت وارد شد.

**کرمانشاه میزبان سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کرمانشاه میزبان سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خواهد بود، گفت: این پنجمین بار است که کرمانشاه میزبان این جشنواره می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیم جعفری افزود: از سال 1391 تاکنون کرمانشاه میزبان چهار دوره جشنواره فیلم فجر بوده که متاسفانه در سال 1394 به دلیل کمبود اعتبار از میزبانی این جشنواره محروم شد.
وی از اکران 20 فیلم در جشنواره فجر سال گذشته در استان خبر داد و گفت: همانند سال‌های گذشته اکران فیلم‌های سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینماهای آزادی و فرهنگ خواهد بود.

**آغاز به کار بازسازی 77 هزار واحد مسکونی خسارت دیده در استان
استاندار کرمانشاه از شروع روند بازسازی 77 هزار واحد مسکونی آسیب دیده مناطق زلزله زدگان خبر داد و گفت: بانک های عامل باید ظرف 45 روز با صاحبان این تعداد واحد مسکونی عقد قرارداد کنند.
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده در استانداری کرمانشاه افزود: از این تعداد واحد مسکونی 20 هزار واحد صد درصد تخریب شده که در اولویت اول بازسازی قرار دارند.
به گفته بازوند 17 هزار واحد تخریبی نوع دوم نیز شناسایی شده که باید از نو ساخته شود و همچنین 57 هزار واحد نیز باید تعمیر گردد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ابلاغ شده گفت: فرمانداران و مدیران استان تلاش مضاعف کنند که این اعتبار هرچه سریعتر جذب شود و به فرموده مقام معظم رهبری زلزله را به فرصتی برای توسعه کرمانشاه تبدیل کنیم.

**کار تعمیر 2500 واحد آسیب دیده در مناطق زلزله استان کرمانشاه به اتمام رسید
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر هفت هزار واحد آسیب دیده استان آغاز شده، گفت: تاکنون کار تعمیر 2 هزار و 500 واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.
رضا خواجه ای اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه و در ارزیابی های انجام شده حدود 78 هزار واحد نیاز به بازسازی و مرمت داشتند که 20 هزار و 360 واحد احداثی نوع یک و 57 هزار و 990 واحد نیز تعمیری بودند.
وی خاطرنشان کرد: تا امروز که کمتر از 2 ماه از فعالیت 10 ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده کرمانشاه می گذرد کار آواربرداری 9 هزار و 708 واحد و پی کنی 2 هزار و 195 واحد نیز انجام شده است.
خواجه ای با بیان اینکه 307 واحد عملیات فنداسیون آن ها انجام و کار دیوارچینی 35 واحد نیز به اتمام رسیده است، افزود: 12 واحد تخریب شده اسکلت آن ها نصب شده و 2 واحد نیز عملیات سقف گذاری آن به اتمام رسیده است.

**محاکمه علنی متهم معروف تا چند هفته دیگر
پرونده 122 هزار صفحه‌ای متهم معروف استان کرمانشاه پس از توقف 14 ماهه در دادسرا، بهمن ماه در دادگاه گشوده می شود تا تکلیف بیش از 13 هزار مالباخته مشخص شود.
دانیال هودرجی، معاون فرهنگی دادگستری کل کرمانشاه در جمع اهالی رسانه استان گفت: دادگاه پرونده رئیس 'مکتب فرش، گلیم و گبه' در بهمن ماه تشکیل و رای بدوی آن صادر می شود تا مالباختگان به بخشی از سپرده های خود برسند.
به گفته هودرجی، میزان مبلغی که به سپرده گذاران برگردانده می شود، با توجه به اموال موجود متهم مشخص می شود و هنوز زمان و ساز و کار توزیع اموال متهم بین مالباختگان و میزان آن روشن نیست.

**زمین لرزه 5.6 ریشتری سومار در استان کرمانشاه را لرزاند
زمین لرزه ای با قدرت 5.6 ریشتر ساعت 10:29 دقیقه روز پنجشنبه 21 دی سومار در استان کرمانشاه را لرزاند.
طول جغرافیایی این زمین لرزه که در شهر کرمانشاه نیز به خوبی احساس شد در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است، ضمن اینکه این زمین لرزه در 13 کیلومتری سومار، 43 کیلومتری گیلانغرب و 139 کیلومتری شهر کرمانشاه رخ داد.
به دنبال پس لرزه های متعدد این زمین لرزه مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه اعلام کرد: از ساعت 10:29 دقیقه تا 14 این روز و در مدت سه ساعت و نیم، شهر سومار40 بار لرزیده است.
فرهاد فروزی اظهار کرد: اولین زمین لرزه که بزرگترین آن ها نیز بود ساعت 10:29 دقیقه با قدرت 5.6 ریشتر در سومار به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه از مجموع 40 پس لرزه به وقوع پیوسته در سومار، هشت مورد بالای چهار ریشتر قدرت داشته است، گفت: از این تعداد چهار مورد بیش از 5 ریشتر بوده است.
فروزی یادآوری کرد: همچنین 24 مورد از پس لرزه های رخ داده نیز بیش از 3 ریشتر و 6 مورد نیز بالای 2 ریشتر بوده است.

**عوامل تیراندازی در باغ فردوس شناسایی شدند
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس عوامل تیراندازی صبح امروز (جمعه) در باغ فردوس کرمانشاه را شناسایی کرد و به دنبال دستگیری آنان است.
سرهنگ محمدرضا آمویی اظهارداشت: صبح اروز 22 دی سرنشینان یک‌ دستگاه خودرو به دنبال اختلافات خانوادگی و طایفه ای قبلی به چهار زن که در آرامستان باغ فردوس کرمانشاه حضور داشتند، تیراندازی کرده و منجر به مرگ آنان شدند.
همچنین به گفته دادستان کرمانشاه، این حادثه دلخراش به دنبال آن رخ داد که داماد خانواده ای که تیرماه امسال پدرهمسر خود را به قتل رسانده بود موفق به جلب رضایت خانواده همسر خود شد.
به دنبال آن، برادران فرد مقتول که از این اقدام ناراضی بودند و با همسر و فرزندان برادر مقتول خود دچار اختلاف شدید شده بودند دست به این اقدام زدند.

**انقلاب اسلامی در سایه ایمان و اتحاد مردم مقابل توطئه های امریکا پیروز خواهد شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ناآرامی های اخیر گفت: انقلاب اسلامی در سایه ایمان، اتحاد و هوشیاری ملت در مقابل تمام توطئه های آمریکا و دشمنان پیروز خواهد بود.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه افزود: دشمنان هنوز ایمان، اتحاد و هوشیاری مردم ایران را درک نکرده، به همین دلیل همیشه دچار اشتباه شده اند.
وی در ادامه به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبری از هوشیاری، همبستگی و اتحادی که مردم ایران اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان در روزهای گذشته از خود به نمایش گذاشتند، قدردانی کردند.
آیت الله علما در ادامه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری همه مردم و مسئولان باید برای رفع بیکاری، مشکل مسکن، ازدواج، گرانی و تورم تلاش کنند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.