محمدرضا امیریان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ارزش هر بسته غذایی بین 2 میلیون و 500 هزار تا سه میلیون ریال است و شامل برنج، روغن، انواع کنسرو، حبوبات، قند و شکر، چای و دیگر اقلام مورد نیاز است.
وی ادامه داد: کار توزیع بسته های یک ماهه در مرحله دوم حدود یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد و این بسته ها بین خانوارهایی که دفترچه امدادی برای آن ها صادر شده، توزیع خواهد شد.
امیریان همچنین از آغاز مرحله دوم فعالیت تیم های حمایت روانی و دوست دار کودک در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این تیم ها از 15 دی به مناطق زلزله زده اعزام و حمایت های روانی لازم را از خانوارها و همچنین کودکان به عمل خواهند آورد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: این تیم ها تا 20 اسفند در مناطق زلزله زده باقی می مانند و پیش بینی می شود در این مدت همانند مرحله اول بتوانند در 500 شهر و روستا حضور پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر، اعزام تیم های پزشکی و درمانی به مناطق زلزله زده و ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به افرادی است که در زلزله دچار ضایعه نخاعی شدند.
امیریان ادامه داد: همکاران تیم درمانی ما 2 روز در هفته خدمات مورد نظر را در چادرها و کانکس ها به افراد حادثه دیده نخاعی ارائه می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر یادآوری کرد: پرداخت 6 ماه هزینه اجاره بها برای مصدومینی که در کرمانشاه تحت مداوا و درمان قرار گرفته اند به همراه خانواده آنها و همچنین تامین نیازهای اولیه زندگی زلزله زدگان مانند فرش، یخچال و تلویزیون را نیز عهده دار شده ایم.
وی با اشاره به توزیع 90 هزار تخته چادر، 40 هزار بخاری برقی و تعداد زیادی چراغ والور و پتو، گفت: سایر اقلام اهدایی از سوی هموطنان را نیز دسته بندی و در این مدت میان زلزله زدگان توزیع کرده ایم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.