به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از صیاد غلامی افزود: در پی گشت مشترک دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان هرسین، درخواست تعطیلی یک واحد مرغداری 14هزار قطعه ای به دلیل ابطال پروانه بهداشتی صادر شد.
وی با بیان اینکه این واحد تا زمان اخذ پروانه های لازم با دستور مقام قضایی، تعطیل خواهد ماند، گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی با انجام بازدیدهای منظم ادواری بعد از تذکرات لازم بدون هیچ اغماضی در خصوص واحدهای تحت نظارت اعمال قانون می کنند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین تصریح کرد: صدور پروانه بهداشتی واحدهای زیر پوشش دامپزشکی به منزله تایید رعایت ضوابط بهداشتی اعم از ساختاری و تولیدی واحد است.
غلامی همچنین گفت: واحدهایی که بدون دریافت پروانه بهداشتی اقدام به فعالیت می کنند نیز در راستای تحقق اهداف سازمان دامپزشکی که تامین و حفظ بهداشت و سلامت دام و فرآورده های خام دامی است تعطیل و پس از احراز شرایط بهداشتی و صدور پروانه بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.
او به شهروندان توصیه کرد که مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز زیر نظارت دامپزشکی تهیه کرده و به خاطر ارزان خریدن سلامت خود را به خطر نیاندازند.
او با تاکید بر اهمیت همکاری مردم در برخورد با متخلفان، از شهروندان خواست که هرگونه انتقاد و پیشنهادی را از طریق تلفن چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
در استان کرمانشاه 783 واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از 63 هزار و 700 تن گوشت مرغ و 11هزار تن تخم مرغ در این تعداد واحد تولید می شود.
3033خبرنگار و انتظار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.