این اداره کل روز چهارشنبه در اطلاعیه ای افزود: شهروندان فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید به ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل نمایند.
در این اطلاعیه آمده است : در ایام خاص نظیر دهه محرم و ایام سوگواری بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا شیعیان و شیفتگان حضرت ابا عبدا... براساس سنت حسنه و دیرینه خود اقدام به ذبح دام قربانی و نذری در جلو و مسیر دستجات عزاداری ، هیات های مذهبی ، حسینیه ها ، تکایا می نمایند که در این راستا توصیه می شود دام های نذری مورد بازرسی بهداشتی واقع شده و در چرخه مصرف انسانی وارد گردند.
همچنین در این اطلاعیه امده است که گروههای دامپزشکی استان در این ایام به حالت آماده باش کامل بوده و در زمینه نظارت بهداشتی و شرعی بر لاشه دام های نذری سوگواران فعالیت خواهند نمود.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرده است که تمامی کشتارگاههای استان در ایام سوگواری حسینی فعال بوده و شهروندان عزادار می توانند دام نذری خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی رایگان استفاده نمایند که علاوه بر ذبح دام نذری ، کلیه فرآیندهای
آماده سازی لاشه بصورت کاملاً بهداشتی در آنجا انجام گرفته و از آلودگی زیست محیطی در معابر و خیابانها جلوگیری بعمل می آید.
شهروندان برای کسب اطلاع و یا گزارش می توانند با تلفن های 2-33355990 و 33332800 تماس بگیرند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی ز اده
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.