به گزارش خبرنگار ایرنا؛ به مناسبت این روز ملی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه، رئیس سازمان نظام پزشکی استان و جمعی از پزشکان امروز پنجشنبه در اقدامی همزمان با سراسر کشور از بخش سوختگی این بیمارستان بازدید کردند.

**کرمانشاه جزء استان های اول در سوختگی
رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ایران سالانه 150 هزار نفر دچار سوختگی می شوند و استان کرمانشاه نیز در رتبه های اول کشوری این عارضه است، گفت: هر سال بیش از یک درصد بودجه وزارت بهداشت به درمان سوختگی اختصاص می یابد و باتوجه حوزه گسترده خدمات دهی این سازمان بودجه بسیار زیادی است.
دکتر محمد باقر حیدری مهم ترین رکن پیشگیری از سوختگی را آموزش از مقطع دبستان و در خانواده ها به ویژه مادران دانست و افزود:یکی از مهم ترین عوامل در پیشگیری سوختگی فعال کردن سازمان های مردم نهاد و انجمن ها برای آموزش مردم است.
وی آسیب پذیری ترین قشر در معرض سوختگی را کودکان و کهنسالان به دلیل ناتوانی اعلام کرد و گفت: مواد اشتعال زا را باید از این اقشار دور نگه داشت.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه یکی دیگر از مهم ترین موارد در امر پیشگیری از سوختگی را کمک حوزه صنعت برای نصب قطع کن اجاق گازها و شیرهای گاز و روکش کردن سیم های کابل برق دانست.
وی از برگزاری همایش پیشگیری از سوختگی در پایان سال جاری به منظور تنویر افکار عمومی در آستانه چهارشنبه سوری در استان خبر داد.

**مراجعه ماهانه هزار نفر به بیمارستان امام خمینی
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: بخش سوختگی این بیمارستان به عنوان سایت درمان سوختگی استان و استان های همجوار با 33 تخت ماهانه یک هزار و 100 نفر مراجعه کننده دارد.
دکتر بهنام رضا خصوصی با بیان اینکه بخش سوختگی این بیمارستان شامل سه بخش درمانگاه، بخش بستری و اتاق عمل است، افزود: اکثر مراجعه کننده ها دارای سوختگی درجه یک هستند و سرپایی درمان می شوند و قریب به 100 بیمار نیز در ماه نیز نیاز به بستری دارند.
او سوختگی را شامل کاهش آب بدن، سوختگی استنشاقی، جسمی و، برق گرفتگی دانست و گفت: برای همه نوع سوختگی در این بیمارستان خدمات درمانی انجام می گیرد.
وی خردسالان و کهنسالان را در معرض بیشترین خطر سوختگی دانست و گفت: بسیار باید مراقب بود که مواد آتش زا و آب جوش از دسترس این اقشار دور باشد.
وی هزینه سوختگی را بسیار بالا دانست و یادآور شد که احتمال اینکه وضعیت جسمانی افراد براثر سوختگی دچار مشکات اساسی شود، بالا است و ممکن است با هیچ هزینه ای جبران نشود و این موضوع علاوه بر مشکلات جسمی بر روح و روان فرد هم اثر منفی می گذارد.
دکتر مخصوصی مهم ترین امر پیشگیری را آموزش برای افراد به به ویژه مادران دانست و گفت: بیشترین آمار سوختگی مربوط به کودکان ناشی از ریختن آب جوش است.

**بستری شدن 30 بیمار سوختگی پس از زلزله در بیمارستان
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: پس از زلزله تاکنون 30 مورد سوختگی از مردم ساکن در چادرها و کانکس ها مناطق زلزله زده به این بیمارستان ارجاع داده شده است.
مخصوصی به زلزله زدگان ساکن در کانکس و چادر توصیه کرد پخت و پز غذا را خارج از چادرها و کانکس ها انجام دهند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/3033 خبرنگار عباداله آذرگون** انتشاردهنده فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.