به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمدی روز سه شنبه در نشست خبری شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه به زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: براساس آمار به دست آمده از سوی بیمه مرکزی و استان کرمانشاه، نزدیک به 600میلیارد ریال برآورد خسارت شده که توسط بیمه پرداخت می شود.
وی افزود: تاکنون براساس اعلام بیمه مرکزی نزدیک به 370 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.
محمدی با تاکید براینکه مزایا و تسهیلاتی برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده، افزود: طبق مفاد ماده 165قانون مالیات ها در مواردی که بر اثر حوادث و سوانح از قبیل زلزله به یک منطقه کشور و یا به مودی خسارتی وارد شود و خسارت وارده هم از طرف هیچ موسسه دولتی یا غیر دولتی تامین و جبران نشود، سازمان امور مالیاتی می تواند معادل خسارت وارده را از درآمد مشمول مالیات مودی در آن سال و سنوات بعد کسر کند.
وی ادامه داد: این کسری به آن دسته از مودیان که بیش از 50درصد اموال آنان در اثر زلزله از بین رفته و قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود نباشند با تصویب هیات وزیران تمام یا قسمتی از بدهی مالیاتی آن بخشوده می شود.
به گفته مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، در جریان سفر وزیر و براساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مصوبه هیات وزیران در خصوص بخشودگی مالیات های عملکرد سال های 95و 96 برای کسانی که بیش از 50 درصد اموالشان خسارت دیده، صادر شده است.
محمدی اظهار کرد: براساس آیین نامه ماده 165 برای تعیین خسارت مودیان، کمیسیونی در شهرها و بخش ها تشکیل شده که مودیان مالیاتی برای تعیین خسارت باید در مدت 6 ماه از تاریخ وقوع زلزله درخواست خود را به همراه مستندات به دبیرخانه کمیسیون که در اداره امور مالیاتی هر شهرستان مستقر است ارائه کنند.
وی افزود: این کمیسیون پس از بررسی و تایید میزان خسارت مراتب را جهت درج در پرونده مالیاتی موردی گزارش می کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7460/3033خبرنگار:زهره کریم زاده **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.