به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور، افزود: روز پس از زلزله در بازدیدی که از منطقه داشتم تمام جاده های منتهی به مناطق زلزله زده زنجیر وار مملو از کمک های مردمی و دولتی که به سوی مردم زلزله زده سرازیر شده بود.
وی با بیان اینکه چنین وضعی در جهان بی نظیر است، گفت: زلزله کرمانشاه تبدیل به نمادی برای همدلی و وحدت هرچه بیشتر ملت بزرگ ایران اسلامی شد.
آیت الله علما افزود: گرچه میزان کشته شدگان زلزله کرمانشاه بسیار کمتر از زلزله های بم و رودبار بود اما وسعت خرابی ها به مراتب گسترده تر است و خسارات مالی بسیاری را به این استان وارد کرده است که تا سال ها جبران نخواهد شد.

** توزیع یک هزار و 200 میلیارد ریال اقلام
رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار گفت: هلال احمر تاکنون اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به ارزش یک هزار و 200 میلیارد ریال را تامین و میان آن ها توزیع کرده است.
علی اصغر پیوندی ادامه داد: همچنین در این مدت مردم نوع دوست کشورمان بیش از یک هزار و 250 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به افراد زلزله زده داشته اند.
وی اظهار کرد: بخشی از کمک های مردمی به سرپرستان خانواری که فرد یا افرادی از اعضای خانواده اشان را از دست داده اند و یا در 10 روز اول وقوع زلزله صاحب فرزند شده اند، به هر کدام مبلغ 50 میلیون ریال کمک می شود.
پیوندی افزود: تا پایان سال جاری نیز نیازهای اولیه افراد حادثه دیده مانند یخچال، فرش، پتو و تلویزیون آن ها از محل کمک های نقدی مردم تامین و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور، یادآوری کرد: وظیفه اصلی هلال احمر در منطقه که امداد و نجات و درمان اضطراری است به اتمام رسیده اما به مردم کرمانشاه قول می دهیم تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد در خدمت آن ها خواهیم بود.
وی در پایان اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه مرزداران غیور کشور هستند که در هشت سال دفاع مقدس از هیچ جانفشانی برای حفظ نظام کوتاهی نکردند و امروز نیز از این زلزله خسارات فراوانی دیده اند و وظیفه ماست که امروز با تمام توان خدمتگزار آنها باشیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.