علیرضا پورآسترکی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محل جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به منطقه زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: جمع آوری کمک های مردمی از سوی جمعیت هلال احمر اهواز به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
وی افزود: خرما، نان،شیرخشک، پتو و چادر مسافرتی، مواد بهداشتی و شوینده از جمله اقلام ضروری بوده که تاکنون جمع آوری و ارسال شده و در روز پنجشنبه نیز این اقلام با 2 دستگاه کامیونت و 2 دستگاه کامیون 10 تن و یک دستگاه کامیون 20 تن به مناطق زلزله زده ارسال شد.
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز ادامه داد: درحال حاضر در چند نقطه شهر بخصوص در دانشگاه ها پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر است اما نقطه مرکزی جمع آوری این اقلام و محل ارسال آن ها جمعیت هلال احمر اهواز است.
وی بیان کرد: همچنین در کارخانجات، ادارات و مساجد نیز پایگاه هایی برای جمع آوری اقلام ضروری فعال بوده و در نقاط مختلف شهر نیز این اقلام به صورت صنفی جمع‌آوری وبخشی از آن به جمعیت هلال احمر اهواز انتقال داده می شود و بخشی دیگرنیز از محل های دیگر به کرمانشاه ارسال می شود.
پور آسترکی تصریح کرد: جمع آوری اقلام و ارسال آن ها مشکلات خاص خود را دارد و انتظار می رود مردم بیشتر در زمینه کمک های نقدی اقدام کنند تا اقلام مورد نیاز زلزله زدگان تهیه شود.
وی بیان کرد: درحال حاضر ترافیک سنگینی در ورودی استان کرمانشاه و مناطق آسیب دیده ایجاد شده که همین امر روند خدمت رسانی به زلزله زدگان را کند می کند.
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: یکی از مواردی که درچنین شرایطی باید مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از موازی‌کاری است چرا که در بیشتر موارد باعث دخل و تصرف در حوزه ها شده و حاشیه ساز می شود.
آستارکی گفت: درجمعیت هلال احمر اهواز روزانه حداقل 100 تا 200 داوطلب در امر بسته بندی اقلام اهدایی از سوی مردم فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: تفکیک، بسته بندی، نظارت و کنترل اقلامی که از مردم دریافت می شود، کار دشواری است که داوطلبان جمعیت هلال احمر اهواز این اقدام را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: نظارت بر کیفیت محصولات غذایی و اقلام گرمایشی و سرمایشی از دیگر اقدامات مهم جمعیت هلال احمر اهواز است.
وی ادامه داد: اگرچه از مردم درخواست شده که اقلام دست دوم را برای ارسال به منطقه زلزله زده کرمانشاه نیاورند اما محبت و حس نوع دوستی آن ها با آسیب دیدگان باعث شده که آن ها هرچه در توان دارند، ارائه کنند که برای این امر نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
پور آستارکی اضافه کرد: این محصولات و اقلام در چند مرحله فیلتر شده و محصولاتی که نیاز به شستشو دارند از طریق شرکتهای خشک شویی به صورت رایگان شستشو داده ، بسته بندی شده و به کرمانشاه ارسال می شوند.
وی همچنین در خصوص توزیع این اقلام بین آسیب دیدگان گفت: جمعیت هلال احمر اهواز تنها نقش ساماندهی ، جمع آوری و ارسال این اقلام کمکی را به کرمانشاه برعهده دارد اما توزیع آنها در منطقه زلزله‌زده به عهده مسئولان این استان است اما بی شک تمامی اقلام مورد نیاز به دست نیازمندان می‌رسد و بر اساس تجربه‌ای که در این زمینه داریم هیچ خانواده و یا فرد نیازمندی در این منطقه از چشم جمعیت هلال احمر پنهان نمی ماند.
زلزله شدید یکشنبه شب خسارت جانی و مالی بسیاری به مردم استان کرمانشاه وارد کرده است.
7152/6068 خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.