به گزارش ایرنا؛ دکتر فرحناز محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام تیم های روانشناختی در قالب طرح 'محب' به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در راستای انجام مداخلات روانی پس از حادثه، گفت: از ابتدای وقوع حادثه تاکنون کار غربال گری روانشناختی و اختلالات سوگ و افسردگی 6 هزار و 802 تن از حادثه دیدگان توسط تیم های فوریتی طرح محب انجام گرفته است.
وی بیان کرد: 3 هزار و 99 تن از افرادی که غربال گری شده اند در شهرستان سرپل ذهاب بوده که 657 نفر از آنها نیازمند مداخله گروهی و 308 نفر نیز به مداخله انفرادی نیازمند بودند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی کرمانشاه در ادامه تعداد افراد غربال گری شده در زمینه روانشناختی در شهرستان ثلاث باباجانی را یک هزار و 895 نفر اعلام کرد که 270 نفر از آنها با مداخله گروهی و 172 تن نیز با مداخله انفرادی غربال گری شدند.
او اظهار کرد: در شهرستان ثلاث باباجانی طبق بررسی های انجام شده 12 نفر دارای افکار سوگ با مداخلات انجام شده ارجاع فوری شده و هفت نفر که نیازمند دارو بودند نیز درمان شدند.
وی با اشاره به اجرای طرح محب در شهرستان جوانرود نیز گفت: در این شهرستان یک هزار و 28 نفر زیر پوشش طرح غربال گری محب قرار گرفتند که از این تعداد 115 نفر به مداخله گروهی، 82 نفر به مداخله فردی نیازمند بودند و 2 نفر از افرادی که دارای افکار سوگ بودند نیز ارجاع فوری در خصوص آنها انجام گرفت.
محمدی یادآور شد: غربال گری روانشناختی از سوی نیروهای طرح محب در شهرستان قصرشیرین برای 470 تن از افراد انجام گرفت که با مداخله گروهی 91 نفر و با مداخله انفرادی 52 تن غربال گری شدند و یک نفر دارای افکار سوگ نیز با ارجاع فوری مداخلات لازم در مورد وی صورت گرفت.
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از غربال گری 310 تن از افراد حادثه دیده در شهرستان گیلانغرب خبر داد و گفت: از این تعداد 37 نفر به مداخله گروهی و 21 نفر نیز نیازمند مداخله انفرادی از سوی نیروهای اعزامی به منطقه بودند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.