به گزارش خبرنگار ایرنا؛ زمان هایی برای افتتاح پروژه راه آهن کرمانشاه اعلام شده بود اما تاکنون این طرح افتتاح نشده و اکنون مردم استان چشم انتظار افتتاح این پروژه هستند.
صبحانه کاری استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان راه آهن صبح شنبه در محل این پروژه با حضور خبرنگاران برگزار شد که در این نشست استاندار کرمانشاه بر تعیین تکلیف پروژه و اعلام زمان نهایی آن تاکید کرد.
هوشنگ بازوند در این نشست با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه پروژه بزرگی است و افتتاح و بهره برداری آن یکی از مطالبات جدی مردم است، گفت: روند پیشرفت این پروژه به صورت مستمر از سوی مردم و شبکه های اجتماعی رصد می شود و برای مردم استان اهمیت فراوانی دارد.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه در دومین روز از وقوع زلزله گفت: در این سفر علاوه بر اعلام وضعیت مناطق زلزله زده، وضعیت پروژه راه آهن کرمانشاه را نیز به استحضار دکتر روحانی رساندم که رئیس جمهوری نیز در گفت و گو با وزیر راه و شهرسازی روند ساخت این پروژه را سوال کردند.
وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال رئیس جمهور اعلام کردند که این پروژه را تا 15 آذر 96 افتتاح می کنیم و مشکل خاصی نداریم که بنده به دکتر آخوندی گفتم که پروژه در این تاریخ به بهره برداری نمی رسد.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دادم جلسه ای مشترک با حضور معاونان ساخت و توسعه زیرساخت ها و معاون بهره برداری وزارت راه و شهرسازی برگزار کنیم و وضعیت این پروژه را تعیین تکلیف کنیم.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی این جلسه را در تهران برگزار کرده بود و روزی که معاون اول رئیس جمهور به کرمانشاه آمد دکتر جهانگیری به بنده گفت که جلسه گذاشتیم و تعیین تکلیف کردم و تاریخ افتتاح پروژه هم قرار شده از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.
بازوند تاکید کرد که این جلسه امروز را برای تعیین تکلیف نهایی و اعلام زمان مشخص افتتاح پروژه راه آهن گذاشته ایم و باید به قرارهایی برسیم که غیرواقعی نباشد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله در بخش هایی از استان کرمانشاه گفت: در مقطع کنونی مردم نیاز به شنیدن خبرهای امیدوارکننده دارند و افتتاح هرچه سریعتر پروژه راه آهن می تواند نقطه امیدی برای آن ها باشد.
وی همچنین با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، افزود: انتظار داریم از نیروهای بومی در همه بخش ها و سطوح این پروژه استفاده شود.

**راه آهن کرمانشاه از نظر ما به اتمام رسیده است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این نشست گفت: از نظر ما عملیات ریل گذاری راه آهن کرمانشاه 14 آذر به پایان رسیده است.
خیرالله خادمی افزود: پروژه ای که ساخته می شود در زمان بهره برداری جزییاتی دارد که تا مدتی اجرای این جزئیات طول می کشد.
وی با اشاره به اینکه مسیر ۱۱۵کیلومتری فیروزان تا کرمانشاه در پنج ماه اول امسال اجرا شد، گفت: اگر این اقدام های موثر و حمایت دولت نبود، این پروژه تا 2 سال آینده هم آماده بهره برداری نمی‌ شد.
وی با بیان اینکه پروژه راه آهن کرمانشاه هنوز ادامه دارد، گفت: امروز از پروژه بازدید می کنیم و برای تعیین تکلف زمان بهره برداری آن جلسه ای برگزار خواهیم کرد.
وی از پروژه راه آهن کرمانشاه به عنوان پروژه بزرگی نام برد و گفت: در همه بخش ها بخصوص ریل گذاری این پروژه خیلی خوب کار شده است.
خادمی افزود: سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال به این پروژه نقدینگی تزریق شود که منحصر به فرد است.

**بخش مسافربری ایستگاه کرمانشاه 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز در این جلسه گفت که بخش مسافربری راه آهن کرمانشاه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.
محمدزاده افزود: راه آهن کرمانشاه 9 ایستگاه شامل 6 ایستگاه مسافربری و سه ایستگاه علایمی دارد.
خط آهن که از سمت ملایر در استان همدان به کرمانشاه می آید 176 کیلومتر طول دارد و تاکنون بیش از 12 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
نشست مشترک معاون وزیر راه، مدیرعامل شرکت راه آهن و استاندار کرمانشاه بدون حضور خبرنگاران در استانداری برگزار شد و قرار شد نتایج این جلسه از جمله زمان قطعی بهره برداری این پروژه از طریق روابط عمومی استانداری کرمانشاه در اختیار رسانه ها قرار گیرد.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.