به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز دوشنبه در پایان سومین سفر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه که به همراه معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفته بود، اظهار کرد: امروز در خدمت دکتر جهانگیری و جمعی از وزرا به کرمانشاه آمدیم، ایشان علاقه مند بودند که مستقیما از پیشرفت کار‌ها در مناطق زلزله زده بازدید کنند.
وی بیان کرد: همچنین به ازگله رفتیم و از 2 روستا بین ازگله و سرپل ذهاب بازدید کردیم که خوشبختانه موضوع اسکان موقت به طور کامل تمام شده و بنیاد مسکن نیز بخش عمده‌ای از پرونده‌ها را برای آسیب دیدگان از زلزله تهیه کرده، تک تک خانه‌ها بررسی شده و تکلیف بسیاری از خانه‌ها برای نوسازی کامل و تعمیر و مرمت مشخص شده است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اکثر روستا‌ها و مناطق مختلف ماشین آلات بنیاد مسکن مشغول آواربرداری بودند و آواربرداری با سرعت خوبی در حال پیشرفت بود.
آخوندی در باره اسکان موقت مردم گفت: مردم برای اسکان موقت 2 حق انتخاب دارند، یکی اینکه می‌توانند از سه میلیون تومان در روستاها و پنج میلیون تومان در شهر‌ها به عنوان کمک بلاعوض استفاده کنند و خود دست به کار شوند و هرچه سریعتر سرپناه موقتی را برای خود فراهم کنند که می‌تواند بخشی از سرپناه دائم آن‌ها باشد و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن با سپاه منعقد شده، زلزله‌زدگان از کانکس‌هایی که در آینده به تدریج ساخته و وارد منطقه می‌شود، استفاده کنند.
وی افزود: به نظر می‌رسد به تدریج همه امور زندگی به روال عادی بازمی‌گردد و جریان بازآفرینی در کرمانشاه را شاهد هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.