امیر امینی روز دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی احداث باند دوم بیرجند - قاین افزود: کارهای خوب و موثری در این محور انجام و تقریبا در تمام محور کار زیرسازی انجام شده و در نقاطی نیز آسفالت شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی وی گفت: خوشبختانه در 2 قطعه محور پیمانکاران فعال هستند و فقط در 35 کیلومتر از این محور که پیمانکار مشکلات مالی دارد، عملیات اجرایی کندتر پیش می رود که در حال تجدیدنظر و رفع مشکل هستیم.
وی درخصوص اتمام کل پروژه گفت: با تامین مبلغ 50 میلیارد تومان از محل ملی و استانی، 65 کیلومتر از 100 کیلومتر محور تا پایان سال مالی 96 (تیرماه 97) بازگشایی می شود و 35 کیلومتر باقی مانده تا آبان و آذر 97 به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از طرفی در حال مذاکره با سرمایه گذار برای ارتقاء محور از بزرگراه به آزادراه هستیم تا شاخص های برخورداری استان هم افزایش یابد.
وی اظهار کرد: این محور جزو معدود محورهایی است در سطح کشور که سطح سرویس 5 و 6 را دارد که می بایست 4 خطه باشد و در اینصورت شاهد ترافیک روان و کاهش تصادفات خواهیم بود.
امینی گفت: در مجموع روند اجرایی کار خوب است و پلیس راه و راهداری نیز می بایست در بازگشایی محور همکاری بیشتری با اداره کل راه و شهرسازی داشته باشند چرا که هر قسمت از این محور که بازگشایی شده حوادث نیز کاهش داشته است.
بنابراین گزارش معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (دوشنبه) به منظور دیدار با استاندار خراسان جنوبی و بازدید از عملیات دوبانده سازی محور بیرجند - قاین وارد بیرجند شد.
وی در این دیدار با اشاره به اینکه پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین از اولویت دارترین محورهای استان و حتی کشوری است گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سه سال گذشته در محور بیرجند به قاین و دیگر باندهای دوم خراسان جنوبی علیرغم تمام کمبودها صورت گرفته که از مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و همکاران ایشان تشکر می کنم.
امینی با بیان این موضوع که 75 درصد منابع وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است افزود: پیگیری می کنیم اعتباراتی که برای پروژه های غیرفعال تخصیص یافته به پروژه های دارای اولویت کشور از جمله محور بیرجند - قاین اختصاص یابد تا در کمترین زمان ممکن پروژه به اتمام برسد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی 3 تا 4 اولویت اساسی دارد که از جمله آن می توان به راه آهن اشاره نمود و خوشبختانه پیگیر پروژه راه آهن خراسان جنوبی هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این موضوع پیگیری شده 15 درصد از هزینه اجرا از محل صندوق توسعه ملی و بقیه از طریق فاینانس و جذب سرمایه گذار اجرایی شود که با آستان قدس رضوی نیز صحبت شده است.
وی گفت: علاوه بر این برای احداث راه فراه بعد از گذشت حدود 6 سال، 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، همچنین دوبانده سازی محور خوسف به سه راهی راهداران، بیرجند به سمت سربیشه، طبس به یزد و طبس به اصفهان، فردوس به بجستان، طبس به بشرویه از طریق خدآفرید از مهمترین پروژه های دارای اولویت راه و شهرسازی است.
امینی با اشاره به افتتاح فاز یک بندر تجاری و بین المللی چابهار توسط رئیس جمهوری در روز گذشته بر تاثیرات مثبتی که در منطقه بویژه راه های ارتباطی ریلی و جاده ای خراسان جنوبی خواهد داشت، تاکید و اظهار امیدواری کرد که در آینده موجب ارتقاء بزرگراه های استان به آزادراه و تسریع در احداث راه آهن شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.