به گزارش سه شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در مراسم آغاز عملیات احداث این آزاد راه بیان داشت: این آزادراه بندر شهید رجائی را که یکی از بزرگ ترین کانون های تولید بار و کالا در کشور است به شبکه آزاد راهی کشور متصل می کند.
غلامحسین شیری بیان داشت: طول آزاد راه شهید رجایی در این مقطع حدود 32 کیلومتر است که از منطقه شمالی صنایع مذکور عبور کرده و مکان جدیدی را برای ارتباط این صنایع با بازار های مصرف فراهم می آورد.
وی تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح بزرگ افزون بر چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده که همه آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
شیری با بیان اینکه این پروژه در مدت دو سال به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این بخش از آزاد راه که ادامه آن به سمت سیرجان هم در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار دارد گام بسیار مهمی در شکوفائی اقتصادی میهن اسلامی برداشته شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون تنها محور ارتباطی با بندر شهید رجائی محور میدان سایت – خونسرخ – بندر شهید رجائی است که به جهت محدودیت سرویس دهی تا دو سال آینده به طور کامل از ترافیک اشباع می شود و از همین رو احداث آزاد راه مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های وزارت راه و شهرسازی نیز در مراسم آغاز به کار این آزاد راه گفت:استقرار صنایع عظیم نفت، آلومینیوم و فولاد هرمزگان و همچنین بندر مهم و استراتژیک شهید رجائی در غرب شهر بندرعباس، این منطقه را به یکی از مهمترین قطب های صنعتی استان و کشور ایران تبدیل کرده است.
سید حسین میرشفیع خاطرنشان کرد: افتتاح پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در روزهای اخیر به عنوان یکی از بزرگ ترین پالایشگاه های تولید بنزین استاندارد یورو چهار بر اهمیت این قطب اقتصادی افزوده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.