در این یادداشت آمده است: عصر جمعه پای تلویزیون منتظر قرعه‌کشی جام ‌جهانی روسیه شاهد تصاویر باشکوه، کاخ معظم کرملین همراه با گردهمایی بزرگ سلاطین فوتبال دنیا بودیم. تصاویری فوق‌العاده جذاب برای میلیون‌ها بیننده در دنیا و من.
غرق رویا و حسرت که چرا جشن‌های بزرگ فوتبالی حتی قاره‌ای اینجا برگزار نمی‌شود؟ سخت‌ترین تیم‌ها از گلدان‌ها برای رویارویی با ایران در‌آمد. چند دقیقه‌ای بیشتر نیاز نداشتیم تا فردی را به عنوان مقصر پیدا کنیم و به صفحه‌ی شخصی کافو کاپیتان سابق برزیل هجوم‌ بردیم. اظهار نظر در هر شرایطی و دیده ‌شدن کار ما ایرانی‌هاست.
دوران دبستان از برگزاری جشن‌های مناسبتی مثل تمام همسالان‌ام ذوق می‌کردم، تلاش می‌کردیم با یکدیگر مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.
سال‌ها گذشت و این شوق روز به روز کمرنگ‌تر شد تا جایی که این روزها حتی بر سر سفره‌ی هفت‌ سین نیز به اکراه حاضر می‌شوم. شاید از پنج هزار پیامی که در 20 دقیقه در صفحه‌ی کافو نوشته شد تعحب کنیم و بر آنها خرده بگیریم ولی این فضای مجازی، تصویری واقعی از مردم ایران را نشان می‌دهد‌.
با گذشت چهار سال از مورد عنایت قرار گرفتن داور بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی قبلی و عذرخواهی استاد مشایخی از لیونل مسی در می‌یابیم که عمق فاجعه بیشتر از تصور عمومی ‌است.
سرمنشا این بی‌اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه چیست؟ جامعه ‌شناسان عزیز چه پاسخی دارند و چه راهکاری اندیشیده‌اند؟ آیا در چهار سال آینده شاهد اتفاقات ناگوارتری خواهیم بود؟ ورزش و فوتبال امروز به‌ عنوان ابزاری برای نشان دادن تصویری زیبا و رویایی از کشورها در صحنه‌ی بین‌المللی برای دولت‌ها فراهم‌ کرده‌است.
این توپ گرد و زمین سبز حتی چهره‌ی عبوس و جدی ولادیمیر پوتین را از جلسات جدی و خشک به فردی مهربان و دوست‌دار دنیا در عصر جمعه بدل کرد. پنج سال دیگر باید شاهد برگزاری جام‌ جهانی در بیخ گوشمان باشیم.
قطر میزبان جام‌ جهانی است و مدیران فدراسیون فوتبال ما با افتخار از برگزاری چند دیدار دوستانه با کشورهای مطرح دنیا سخن می‌گویند.
دوربین‌ها پنج سال دیگر همسایه‌ی کوچک ما را نشان می‌دهند ولی در کشور پهناور ایران بر سر مربی مرد خارجی روسری می‌کنند.
چرند‌نویسی‌هایمان از پشت درب توالت‌های عمومی به صفحات مجازی ستارگان منتقل شده است.
عصر جمعه مردم دنیا شاد منتظر قرعه‌کشی جام‌ جهانی فوتبال بودند و ما نگران پوشش مجری روس بودیم.
شوخی با اتفاقات و رویدادهای مهم در دنیا رایج است شهروندان مراکشی در کلیپی از قرعه‌ی سخت خود در جام جهانی و هم گروهی با تیم‌های قوی ابراز نگرانی کرده بودند ولی برخی افراد مردم را حتی از این لحظات کوچک شاد پرهیز می‌دادند.
این افراد مصداق کسانی هستند که معتقدند برای حفظ محیط زیست و عدم قطع درختان کتاب چاپ نکنیم.
3209/8066 دریافت کننده:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.