به گزارش ایرنا، فرماندار کنگاور در آیین اختتامیه این کنگره ملی با اشاره به اینکه نباید تنها صحنه های تلخ کربلا را برای تولید اشعار خود انتخاب کرد، تاکید کرد: اشعار عاشورایی باید عزت، غرور، شجاعت و آزادگی را به جامعه مخاطبان بیان دارند.
علیرضا ایزدی با اشاره به خطابه های حضرت زینب (س) در مورد واقعه عاشورا، عنوان کرد: آنچه که شهادت و به اسارت رفتن اهل بیت (ع) بود را حضرت زینب (س) به عنوان یک زیبایی دانست و مردم را نیز برای پیوستن به این زیبایی فراخواند.
فرماندار کنگاور یادآور شد: بعد از گذشت این همه سال از واقعه بزرگ عاشورا هر ملتی که راه آزادی را بخواهد طی کند باید به امام حسین (ع) و تدبیر وی برای رسیدن به حقیقت آزادی و آزادگی تکیه و اقتدا کند.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: این کنگره در 2 بخش شعر عاشواریی و بخش ویژه برگزار شد.
پریسا محمدی تصریح کرد: در بخش ویژه موضوع ایثار و شهادت با تکیه بر شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه مدنظر بود که با توجه به جایگاه شهدای مدافع حرم در دفاع از اماکن مقدسه لازم دیدیم نام و یاد این شهدای بزرگوار را حفظ کنیم.
محمدی در پایان از حمایت فرمانداری کنگاور، شورای شهر، شهرداری و اداره اقاف و امور خیریه این شهرستان که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور را در این برنامه یاری کردند، تقدیر کرد.
در پایان پس از داوری هیات داوران در بخش ویژه (با موضوع مدافعان حرم) مرتضی حیدری نفر اول، محسن کاویانی و علی اصغر شیری به ترتیب نفرات دوم و سوم در این بخش شدند.
عاطفه جوشقانیان، حسین مودب و میثم محتشم نیز به عنوان برگزیدگان بخش ویژه انتخاب شدند.
در بخش اصلی شعرخوانی محمد زارعی نفر اول، علی سلیمیان نفر دوم و حسن اسحاقی و مجتبی خرسندی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
در بخش اصلی حمیده رضایی، علیرضا رجبزاده و ندا نوروزی به عنوان برگزیدگان این بخش توسط هیات داوران انتخاب شدند.
همچنین هیات داوران خدابخش صفادل، امین رسولی، فائزه زرافشان، حسین خزایی، عمار موحد و احسان مهدیان را به عنوان شاعران شایسته تقدیر کنگره معرفی کرد.
چهار نفر از شاعرانی که حائز عنوان اول تا سومی و یا برگزیده کنگره ملی شعر عاشورایی شدند جوایز خود را به زلزله زده های استان کرمانشاه اهدا کردند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.