به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان دالاهو افزود: دانشگاه علوم پزشکی تفاهم ‌نامه مربوطه را تا 10 روز آینده آماده کند و پس از امضای اینجانب، برای پیگیری و امضاء به نظر وزیر بهداشت و درمان خواهد رسید.
وی اظهار کرد: به یک هزار و 764 خانواده آسیب دیده زلزله شهرستان دالاهو که منازل مسکونی آنها قابل سکونت نیست، به دلیل سردسیر بودن هوا طی 15 روز آینده کانکس تحویل می شود.
وی افزود: در مناطق شهری دالاهو، هرجا که خانه ای ناامن تشخیص داده شود و منزل مربوطه دارای عرصه باشد، کانکس برای نصب در حیاط منزل تحویل آسیب دیدگان خواهد شد و برای واحدهایی که فاقد عرصه لازم باشند با هزینه دولت، برای آسیب دیدگان، منزل اجاره می شود.
استاندار کرمانشاه گفت: دولت در قبال تعهدات خود نسبت به زلزله زدگان در معرض راستی آزمایی و پیگیری افکار عمومی و رسانه هاست، هرکدام از آسیب دیدگان مورد تایید بنیاد مسکن که در این نهاد تشکیل پرونده دهند و شماره حساب ارائه کنند در اسرع وقت باید کمک بلاعوض خود را دریافت ‌کنند.
بازوند تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید به هر شکل ممکن، ظرف 10 روز آینده خسارت دام‌های تلف شده در حوزه شهرستان دالاهو را به طور کامل به آسیب دیدگان پرداخت کند.
وی افزود: برای احداث هر واحد جایگاه دام در مناطق زلزله زده 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: تا مهرماه 97 تعداد 89 واحد مدرسه در مناطق زلزله زده ساخته و تحویل داده خواهد شد و ظرف 10 روز آینده نیز عملیات اجرایی احداث 10 واحد آموزشی در مناطق آسیب دیده شهرستان دالاهو آغاز می شود.
وی همچنین اعلام کرد: طی یک ماه ‌آینده، وضعیت حقوقی و اداری آب و فاضلاب شهر ریجاب تعیین تکلیف و نمایندگی آبفای شهری در شهر ریجاب از توابع شهرستان دالاهو تشکیل می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اعلام نیاز بخشداران باید نفت مناطق آسیب دیده کاملا تامین شود، اگر کودکی در این مناطق به دلیل نبود نفت سرما بخورد خداوند از ما نمی‌گذرد و تحت هیچ شرایطی هیچ توجیهی را برای عدم سوخت ‌رسانی به موقع نمی پذیرم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.