به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت استان اظهار کرد: حضور روحانیون در مناطق زلزله زده بسیار مهم است و اثرات مثتبی خواهد داشت.
وی ادامه داد: آنچه که امروز افراد زلزله زده در کنار بحث تغذیه و وسایل گرمایشی به آن نیاز دارند آرامش و تسکین دل آن هاست که بدون شک حضور روحانیون این امر را سرعت می بخشد.
آیت الله علما ادامه داد: البته پس از وقوع زلزله نیز شاهد حضور خوب روحانیون در مناطق زلزله زده بودیم و آن ها نیز در کنار نیروهای امداد رسان مشغول به خدمات رسانی شدند.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به تخریب بسیاری از مساجد در مناطق زلزله زده، گفت: پس از پایان کار رسیدگی به اسکان مردم، مساجد نیز باید بازسازی شوند.
وی تصریح کرد: وجود مسجد و بانگ اذان نیز به افراد زلزله زده قوت قلب خواهد بخشید و باعث می شود سریعتر به زتدگی عادی بازگردند.

** تشکیل ستاد کمک به زلزله زدگان در پاوه
در این دیدار امام جمعه پاوه نیز از تشکیل ستادی در این شهرستان برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و گفت: در این ستاد جمع آوری و ارسال کمک های مردمی و اعزام نیروهای امداد و نجات به مناطق زلزله زده انجام شد.
ماموستا ملا قادر قادری در ادامه اظهار داشت: ساخت مدارس و مساجد در این مناطق نیز با کمک های خیرین آغاز شده است که این ستاد نیز مشارکت خواهد کرد.
وی افزود: روز پس از زلزله نیز با اعزام روحانیون به منطقه بسیاری از کشته شدگان با تیمم و نماز میت دفن شدند.
ماموستا قادری در پایان و با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب برای مردم زلزله زده، یادآوری کرد: مسئولان نیز باید توجه و تلاش بیشتری به این مناطق داشته باشند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.