دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد کل مصدومان پذیرش شده حادثه زلزله شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را 11هزار و 520نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 555نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.
«این درحالی است که معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصدومان حادثه زلزله غرب استان کرمانشاه را 10 هزار 179 نفر اعلام کرده است».
وی بیشترین میزان پذیرش را در شهر سرپل ذهاب با سه هزار و 700نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و 50نفر در بیمارستان طالقانی، 974نفر دراسلام آباد غرب و مابقی در دیگر مراکز درمانی استان کرمانشاه پذیرش شدند.
او همچنین تعداد عمل های جراحی در مراکز درمانی استان را یک هزار و 364مورد اعلام واظهار کرد: در بیمارستان آیت الله طالقانی 420مورد، بیمارستان امام رضا (ع) 210 مورد و بیمارستان اسلام آباد غرب نیز 181 مورد عمل جراحی انجام شده و مابقی نیز در دیگر مراکز درمانی استان کرمانشاه انجام شده است.
به کفته وی، 391 نفر از مصدومان زلزله به مراکز درمانی خارج از استان کرمانشاه اعزام شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درادامه گفت: بیشترین مصدوم به بیمارستان طالقانی با 201نفر و بیمارستان امام رضا (ع) با 132 نفر بوده است.
مرادی اضافه کرد: که مصدومان زلزله استان کرمانشاه در 26مرکز درمانی و بیمارستانی شامل مراکز دولتی، دانشگاهی و غیردولتی و خصوصی پذیرش شده اند.
دکتر مرادی درمان را اولویت دوم حوزه کاری خود برای چند روز آینده اعلام کرد و گفت: ممکن است بیمارانی باشند که نیاز به عمل جراحی دوم و سوم هم داشته باشند که با تمهیدات صورت گرفته در وزارت بهداشت هزینه این عمل ها برای همه، حتی افرادی که به تهران اعزام می شوند، رایگان است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
براساس اعلام معاون وزیر بهداشت، 10 هزار و 197 نفر در زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه مصدوم و 436 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
3033/**1625
خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار : محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.