به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند روز شنبه در آیین افتتاح پروژه های اورژانس 115 خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در سازمان اورژانس بنا داریم کیفیت کار را افزایش و خدماتی ارایه دهیم که بعد از آن مشکلاتی بعدی برای مردم و مسئولان پیش نیاید.
وی گفت: وجود پایگاه ها، تجهیزات و امکانات جزو اصول اولیه و بنیادی ماست اما آنچه سبب می شود از آن به درستی استفاده نشود، نبود منابع انسانی است.
وی از خریداری 400 دستگاه خودرو بنز اسپرینتر در کشور خبر داد و افزود: همچنین برای تامین یکهزار دستگاه مجوز از دولت اخذ شده است.
سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: یکی از معضلات اورژانس کشور نداشتن دستگاه های آمبولانس جدید بود و به طور حتم دستگاه های آمبولانس کشور نوسازی می شود و از سیستم های فرسوده فاصله می گیریم.
وی ساخت پایگاه های اورژانس را یکی دیگر از سییاست های این سازمان اعلام و اظهار کرد: در خراسان جنوبی که نیاز به پایگاه های اورژانس بیشتری دارد بدون شک موافقت خواهیم کرد تا خدماتی به مردم این دیار ارایه شود.
کولیوند گفت: کمبود موتور آمبولانس یکی دیگر از مشکلات اورژانس خراسان جنوبی بیان شد که در این رابطه 500 دستگاه ظرفیت داریم و چند دستگاه در اختیار استان قرار خواهد گرفت.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در زمینه آموزش پرسنل اورژانس سراسر کشور باید بیشتر کار شود و ابتدا باید کارکنان توسط خودمان تربیت شوند.
وی بیان کرد: در این زمینه دانشکده اورژانس و فوریت های پزشکی راه اندازی و به صورت شبانه روزی آموزش های مورد نیاز در این دانشکده ارایه خواهد شد.
کولیوند گفت: در این دانشکده علاوه بر آموزش های علمی، آموزش های تکنیکی و بدنی نیز ارایه و مرتب در طول سال آموزش های مستمر به صورت برنامه سازی شده به ویژه در ارتباط با مسایل بیوتروریسم و تروریسم آموزش داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا با حضور سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مسئولان استان، مرکز پیام اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با هزینه کرد یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) با هزینه کرد سه میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید که اعتبارات هزینه شده آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شده است.
بازدید از اورژانس بیمارستان های امام رضا (ع) و ولی عصر (عج) بیرجند و افتتاح پایگاه اورژانس 115 شهری شعبانیه از دیگر برنامه های سفر یک روزه سرپرست اورژانس کشور به خراسان جنوبی است.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی با 61 پایگاه فعال ( 13 شهری و 48 جاده ای ) و با بکارگیری 400 نیروی تخصصی فوریت های پزشکی، 117 دستگاه آمبولانس، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به مردم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.