حبیب معصومی روز سه شنبه در شورای پدافند غیر عامل استانداری همدان گفت: برای ایجاد اورژانس ریلی باید ابتداد به بررسی نقاط کور و حساس از نظر آنتن دهی و نقاط بحرانی پرداخت تا بتوان در مواقع بحرانی بهترین خدمات را به سانحه دیدگان ارائه کرد.
وی بیان کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت یک فروند بالگرد به همدان اختصاص یافت که پس از آن در راستای پدافند غیرعامل احداث پد فرود بالگرد در شهرستان پیگیری شد.
وی بیان کرد: تاکنون 20 نقطه جاده های کوهستانی و حادثه خیر در این استان شناسایی شده تا بتوان زمینه فرود بالگرد در این مناطق را فراهم آورد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای تامین برق، آب و گاز در مواقع اضطراری تمرین هایی برگزار شده و میزان آمادگی بیمارستانها و مراکز سلامت در این مواقع بررسی شده است.
معصومی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از مواجهه با کمبود دارو در زمان های بحرانی سوله ای برای نگهداری اقلامی که در زمان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: چندین نوبت تست نفوذ به شبکه صورت گرفته و اقدام به ذخیره اطلاعات در نسخه های پشتیبان شده است.
وی افزایش ظرفیت نگهداری اجساد در مراکز درمانی، برگزاری همایش و آموزش مجازی برای کارکنان ، مد نظر قرار دادن دستورالعمل اقدامات نظام سلامت برای تجمع های انبوه از جمله اربعین از دیگر فعالیت های صورت گرفته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: شاخص های 18 گانه برای بررسی عملکرد دانشگاه ها در نطر گرفته شده و این مجموعه مکلف به رعایت این شاخص ها است.
معصومی افزود: سند راهبرد پدافند زیستی تدوین شده است و در این سند 32 نقطه حساس، مهم و نیازمند حفاظت شناسایی شده است.
وی با ذکر اینکه تمرین لحظه صفر در تمامی واحدهای دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است گفت: نشستی با حضور استان های کلان منطقه سه کشور با هدف هماهنگی در زمان بحران انجام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان ادامه داد: تمامی اطلاعات کارخانه های تولید یا مصرف کننده مواد خطرناک دریافت شده و در اختیار واحدهای مسئول قرار گرفته است.
معصومی افزود: در راستای پدافند غیرعامل یک بیمارستان سیار 30 تختخوابی در نظر گرفته شده که در کمتر از نیم ساعت دایر می شود.
ششم تا 12 آبانماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.